Ga naar inhoud

VPU recover, hoe komt dat?


Aanbevolen berichten

Ik heb sinds een week een nieuwe computer met een ATI 9600XT. Ik had de nieuwste catalyst driver geinstalleerd, 4.10 Maar tijdens het spelen van een spel (Thief deadly shadows) liep hij soms even vast en ging daarna weer verder. Nadat ik het spel had afgesloten stond er een venster op mn bureaublad met de volgende mededeling: VPU recover heeft de grafische versneller opnieuw ingesteld omdat deze niet meer reageert op opdrachten van het beeldschermstuurprogramma. En vervolgens de mogelijkheid om te versturen naar ATI. Daarna heb ik de bijgeleverde driver geinstalleerd, de 4.4 en heb verder bij dit spel geen last meer gehad. Maar bij need for speed underground loopt hij nog wel af en toe even vast om vervolgens wel weer verder te gaan met het spel. Het is alleen wel irritant. Hoe ontstaat deze waarschuwing? En hoe kan ik deze voorkomen? Alvast bedankt voor de reacties.
Link naar reactie
[quote:68ccb72ae9="thijs1981"]Precies dat vroeg ik mij ook af. heb wel gezien dat ik het kan uitschakelen. Maar dacht dat het iets van een noodgreep was, dat als je dat zou uitzetten dat de pc dan vast loopt maar dat je door deze functie weer verder kunt spelen.[/quote:68ccb72ae9]Probeer maar gewoon, je PC kan vast wel tegen 1x vast lopen. Als hij vastloopt gewoon die optie weer aan en verder zoeken naar oplossing. :wink: :lol:
Link naar reactie
[quote:d2adb4b564="thijs1981"]Ja dat kan ik wel doen. Maar zou mooi zijn als iemand het wist en het me kan vertellen.[/quote:d2adb4b564] vpu recover kicked in als je vga kaart niet meer reageert op input van je software ( drivers dus in dit geval) ik ben het persoonlijk ook nog maar een paar keer tegen gekomen met bepaalde spellen, en installeren van andere drivers ( omegas in dit geval) was het probleem opgelost. komt gewoon door de niet goeie compatibiliteit tussen de drivers en bepaalde software ( je ziet ook wel eens in de fixed list van nieuwe drivers ''solved problems with game X'' staan) dus dan zijn de drivers aangepast omdat er problemen waren met dat spel... probeer eens met omegas te draaien ( zie FAQ) goeie stabiele drivers, snel en goeie weergave
Link naar reactie
Juist die omega drivers vond ik persoonlijk niet zo geweldig , heb ze wel geprobeerd maar alleen maar meer problemen met games En om ze er achteraf er weer vanaf te krijgen ging ook niet helemaal vlekkeloos.. Maar dat is mijn mening.. Heb zelf vpu recover ook uitstaan en dat werkt bij mij beter dan wanneer die aanstaat .. minder vastlopers of spontaan uit de game knallen.
Link naar reactie
Thanks. Dat het een andere driver is had ik al gezien. Heb het bestand ook al gedwonload. Maar in de link staat dat het een hotfix is en dus vraag ik me af wat er word gefixed. En degene die ik nu heb, de 4.4, werkt op zich wel goed verder. Dat vast lopen vind ik niet zo heel erg als ie daarna toch weer doorgaat. Dan is het slechts een beetje hinderlijk. Bij jouw driver zit ook geen readme ofzo zodat ik even iets erover kan lezen. Welke versie het is en dat soort dingen.
Link naar reactie
Even een linkje naar een ander topic van mij over tv-out. Staat volgens mij in het verkeerde subforum. Gaat over tv-out maar staat onder multimedia topic. [url]http://forum.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?t=132297[/url] Dus als iemand daar iets op weet, graag. Wel op die vraag in dat topic antwoorden en niet hier. Alvast bedankt allemaal
Link naar reactie
Moet wel zeggen dat het erg vaak gebeurt dat die vpu recover komt opdagen. Was net far cry aan het spelen en ook daar liep ie weer vast. Ging gelukkig wel weer verder zoals altijd gebeurt. Maar is wel erg irri. Verder zag far cry er wel mooi uit hoor. Hoe kan het komen dat ie elke keer vastloopt. Wordt nu best wel vervelend.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Omdat de boel nog steeds niet lekker draaide heb ik tevens met behulp van driver cleaner even alle ati spul eraf gehaald om daarna 4.10 erop te zetten. Maar nu loopt de pc echt iedere 10 minuten vast als ik een spel doe. Dankzij vpu recover gaat ie wel weer verder maar het is vreselijk irritant. Na een aantal keren dat gedaan te hebben startte de pc ineens opnieuw op. Iemand die een idee heeft waarom het maar niet goed wil lopen bij mij?? Heb al meerdere driver versies gebruikt
Link naar reactie
Ik had de hoop dat het met een andere driver valt op te lossen eigenlijk ook wel opgegeven. In windows heb ik geen problemen, alleen met de tv-out maar daar heb ik al een ander topic voor geopend alleen nog zonder reacties helaas. Maar tijdens spellen loopt de boel regelmatig vast. Bij need for speed underground en bij thief deadly shadows gaat de boel weer verder dankzij vpu recover. Maar bij sims2 is de reset de enige optie. Mijn specs zijn: MSI k8n neo platinum nforce3 AMD64 2800+ twinmos 512mb dual channel kit ATI radeon 9600xt 128 mb nec 3500 dvd brander 160gb western digital hdd zalman cnps7000b cpu koeler Antec slk2650 midi tower met daarin de bijbehorende 350 watt voeding Ik hoop dat je hier iets mee kan. Alvast bedankt
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...