Ga naar inhoud

Videokaart stervende?


Aanbevolen berichten

Als ik zo het sub-forum lees zie ik dat ik niet de enige ben... Vandaag sloeg Sims 2 ineens vast, ik dacht dat hij aan het laden was tot hij 5 min niks deed... Ik dacht: "Hij trekte de overclock niet" dus ik zet alles op fabrieks waardes en start Sims 2 opnieuw... Wat gebeurd er? Hij bevriest weer na 2 min spelen. Toen ben ik maar UT2004 gaan spelen (alles op standaard waardes) en ja hoor, na 5 min spelen bevriest ie daar ook. Ik denk: "Waarschijnlijk weer een fout in die speciale 64bits drivers" (Ik heb een dual-boot met XP64 en XP + SP2) IK ging dus naar XP (32 bits) en starte daar UT2004. Eerst niks maar ineens na een half uur, poef bevroren scherm. Toen moest ik eten, heb PC gewoon aan laten staan... ik kom terug wil beelscherm niet meer aan, toen ik hem ge-reset had gaf windows aan dat hij hersteld was van een "Ernstige fout" Toen ik daarna TV ging kijken en terug kwam was het hele beeld vervormt, leek wel op een heel stel artifacts. Allemaal lijnen en vage tekens en knipperende dingen, enige wat hielp was resetten. Nu heb ik de hele tijd achter PC gezeten en elke keer als hij bevriest (in Windows) word het scherm eve zwart en komt dan weer (net alsof je de verversings frequentie aanpast) Dit heb ik geprobeert zonder succes: - Drivers deinstaleren (standaard windows drivers). - XP opnieuw geinstaleerd. - Extra koeling. Grafische kaart is een Point Of Vieuw GF4 Ti4200 XP Turbo (ongeveer 3 jaar oud denk ik) Iemand ideen? Ik heb wel het geld om een nieuwe grafische kaart te kopen alleen dan blijft er zo weinig over (en moet van ouders wachten tot HCC beurs)...
Link naar reactie
[quote:e45a6166d2="Computerfreakje"]Probeer is de nieuwste mobo + grafische drivers. Dat was de oplossing bij mij :)[/quote:e45a6166d2]Had ik... Wat zijn computers toch vage dingen... Zo valt hij naar 10 min uit en zo draait hij anderhalf uur stabield (nu). Ik heb nu de standaard Windows drivers voor alles... Alleen ik krijg dus wel om de 20 min die scherm verversing waarbij hij normaal berviest, nu dus niet.
Link naar reactie
[quote:f93ba66c30="Computerfreakje"]Ik had precies hetzelfde als jou Jiri. Bij mij ging het gewoon na een tijdje over... Waarschijnlijk is je VGA dus nog gewoon goed. :)[/quote:f93ba66c30]Ja hoop ik. Maar kep net geprobeert de nVidia drivers te instaleren, aan het einde bevroor het beeld flitste eve op zwart en kwam toen vol artifacts terug. Maar het kan eigelijk geen driver probleem zijn aangezien op mijn beide OS'en ik hetzelfde krijg :cry:
Link naar reactie
Oke dit is dus niet goed: Hij was net bevroren (weer) en toen hij zichzelf opnieiw opstarte maakte hij vreemde piep geluidjes en ging het beeldscherm niet aan.... Kep vanalles geprobeert maar hij wil nie meer aan en hij geeft die piepjes :cry: Hier in het zuiden is het nog geen vakantie dus ik moet eerst naar school, ga straks eens CMOS clear doen maar ik vrees het ersgte :cry: :(
Link naar reactie
[quote:7541ce41f4="matel"]Haal eens wat onderdelen los (videokaart, geheugen) en plaats ze opnieuw. Wil soms weleens helpen ;)[/quote:7541ce41f4]Hmmm, ik wacht eerst even tot pa thuis is. Kan ik videokaart van broertjes PC er ff inzetten. Kijken of het niet ergens anders aan ligt. Kep overigens reactie gehad van Gigabyte: [quote:7541ce41f4]Here is the AWARD BIOS Beep Codes 1 short: System boots successfully 2 short: CMOS setting error 1 long 1 short: DRAM or M/B error [b:7541ce41f4]1 long 2 short: Monitor or display card error[/b:7541ce41f4] 1 long 3 short: Keyboard error 1 long 9 short: BIOS ROM error Continuous long beeps: DRAM error Continuous short beeps: Power error[/quote:7541ce41f4]De dikgedrukte heb ik dus...
Link naar reactie
ff Je AGP slot+videokaart schoonmaken. [color=blue:90f1b1e007][edit][/color:90f1b1e007] Stond dus wel in de (online) manual: [quote:90f1b1e007="The online manual"]Question 10: Sometimes I hear different continuous beeps from computer after system boots up. What do these beeps usually stand for? Answer: The beep codes below may help you identify the possible computer problems. However, they are only for reference purposes. The situations might differ from case to case. AMI BIOS Beep Codes *Computer gives 1 short beep when system boots successfully. *Except for beep code 8, these codes are always fatal. 1 beep Refresh failure 2 beeps Parity error 3 beeps Base 64K memory failure 4 beeps Timer not operational 5 beeps Processor error 6 beeps 8042 - gate A20 failure 7 beeps Processor exception interrupt error 8 beeps Display memory read/write failure 9 beeps ROM checksum error 10 beeps CMOS shutdown register read/write error 11 beeps Cache memory bad AWARD BIOS Beep Codes 1 short: System boots successfully 2 short: CMOS setting error 1 long 1 short: DRAM or M/B error 1 long 2 short: Monitor or display card error 1 long 3 short: Keyboard error 1 long 9 short: BIOS ROM error Continuous long beeps: DRAM error Continuous short beeps: Power error[/quote:90f1b1e007] Is [url=http://tw.giga-byte.com/Download/Download.asp?DownloadPath=/MotherBoard/FileList/Manual/manual_k8nsnxp_e.pdf]hier[/url] te vinden... [color=blue:90f1b1e007][/edit][/color:90f1b1e007]
Link naar reactie
Ja dom dom ik weet het. Maar hijs echt dood. Kep uit mun broertjes PC een GF2 MX gehaald en die erin gestopt, werkte meteen. Nu zit er een oude S3 PCI kaart in aangezien mijn broertje ook moet gamen. Moet ik maar mee doen tot HCC beurs, dan mag ik van ouders pas nieuwe kaart kopen (goedkoper). Dat word dus mooi een GF 6800 GT :wink: Morge ga stop ik in zijn (broertjes) PC eve die kapotte GF4 om te kijken of hij daar wel doet.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...