Ga naar inhoud

PCI videokaart doet het niet


Aanbevolen berichten

Hoi, Ik was een beetje bezig een heel oude pc proberen snel te maken. Het betrof een at kast met daarin een "abit socket 7 moederbord met sdram/edoram en een 66mhz fsb", een p200mmx, 64mb intern en een ati rage met 4 mb. de volgende dingen wilde ik er in zetten: amd k6-2 300mhz 256 mb sdram pci ata 133 controller met een ata100 7200tpm 40gig schijfje pci gf4000 128mb de amd proc ging er in zonder problemen en loopt op 4,5*66mhz, sdram ging er ook in zonder problemen. toen wilde ik de vga kaart er in zetten, maar die geeft helaas geen beeld. (in een nieuwere computer doet ie het wel) heeft iemand enig idee hoe het komt dat deze vga kaart het niet doet in deze computer. Is het moderne pci slot anders dan vroeger??? Zou de voeding het niet aan kunnen? (ik heb een keer alle apparaten behalve het mobo afgekoppeld) heeft iemand enig idee Bij voorbaat dank, Emiel
Link naar reactie
ik heb de Requirements effe opgezocht en opzich staat er nix speciaals bij het pci slot, maar er staat wel dat het een snellere proc moet zijn, maar hij geeft gewoon helemaal geen beeld bij et opstarten dus lijkt het me sterk dat dit dan al aan de proc kan liggen, ik ga vanavond even kijken wat ik voor voeding heb, aangezien het een echt heel oud kastje is. [quote:51ec513de5] Specifications System Requirements * Pentium® III/4/Celeron™ or AMD® Athlon®/Duron® * Available PCI slot * 128MB of system memory * Installation software requires CD-ROM drive * minimum 250W system power supply * DVD playback requires DVD drive * Recommended Pentium® 4 or AMD® Athlon® XP [/quote:51ec513de5]
Link naar reactie
[quote:2281d3571f="Emielcuijk"]maar dan snap ik nog niet in welk opzicht te nieuw, volgens mij heeft pci altijd het zelfde voltage gehad, en is het altijd 32bit en 33mhz. of zijn de pci sloten van tegenwoordig anders?[/quote:2281d3571f] Was het niet dat er van PCI verschillende versies zijn / waren? Voor zover ik weet i.i.g: versie 1.0, 2.0, 2.1 (en na een google: 2.2 en 2.3). Wat precies de verschillen zijn, weet ik niet, maar aangezien de pc (flink?) wat ouder is dan de videokaart, zou daar best het probleem kunnen liggen. De ATI en de S3 werken bv. wel. [edit] Dit vond ik over de gf4000: PCI 2.1-compliant interface Misschien heeft de pc PCI 2.0?
Link naar reactie
Ik heb bij mij thuis rondgekeken, maar nergens ook maar 1 at voeding te vinden die over de 200w gaat, zelfs bij een 2dehands computerboer hebben ze het niet. Allemaal 200w. Ik heb er wel 1 op internet gevonden maar die kost dan 18 euro plus dan nog verzend osten enzo dus komt vaak wel op 28 euro. Opzich is dit geen probleem maar dan moet ik wel zeker weten dat ie het dan wel doet. Want anders kan ik beter voor dat geld een 2dehands tnt kaartje kopen ofzo. heeft iemand een suggestie hoe ik er achter kan komen of het echt aan de voeding ligt. kan ik niet 2 voedingen tegelijk aansluiten?
Link naar reactie
[quote:787cd4041c="Emielcuijk"]kan ik niet 2 voedingen tegelijk aansluiten?[/quote:787cd4041c] Daar zou ik niet aan beginnen. Ik betwijfel 't ook dat het aan de voeding ligt. Je zou kunnen proberen uit te zoeken wat voor versie de PCI slot's zijn in die pc. Als die kaart PCI versie 2.1 complaint is, dat betekent toch dat minimaal versie 2.1 nodig is als PCI slot versie? Ik lees nu dat PCI 2.1 in 1995 uitkwam ... hoe oud is die pc?
Link naar reactie
[quote:0348b556b1="Emielcuijk"]het moederbord is een: abit ab tx5. dit heb ik er over kunnen vinden: http://www.tomshardware.com/motherboard/19971201/socket7-04.html maar er staat dus niet bij wat voor pci het is.[/quote:0348b556b1] Daar niet nee, maar als ik 't goed heb gedaan, heeft jou pc dus toch PCI 2.1. In de specificatie (1e pagina) van de chipset van je moederboord staat dat: ftp://download.intel.com/design/intarch/datashts/29056201.pdf Dat weet ik het ook niet meer ... :(
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...