Ga naar inhoud

Gigabyte Radeon 9800PRO 128 Core


Aanbevolen berichten

Ik krijg eind deze week een nieuwe 9800PRO terug van RMA (heeft uiteindelijk ruim 5 weken geduurt :evil: )Is er ook een andere manier om uit te vinden wat voor een core de kaart heeft (R350/R360) dan de cooler eraf te halen ? Ik wil dit graag weten omdat ik hem wil gaan flashen naar een 9800XT. ik was er ok al mee bezig voordat hij kapot ging. Dit was trouwens niet de oorzaak dat hij kapot ging. De kaart had teveel getrild in de auto, en er zijn toen scheurtjes in gekomen...
Link naar reactie
[b:af7d9cbcd0]LET OP!! Everest Home Edition , RivaTuner etc.. kijken alleen naar de Bios. (Dus niet naar de Core)[/b:af7d9cbcd0] i.v.m garantie kan je je cooler er niet afhalen dus moet je je Bios bacp-pen en opennen in kladblok kijk hier of er R360 staat zoja dan is de kans dat je een R360 heb groot. een andere manier is er niet. maar je kunt ook de gok nemen en gaat het mis dan gebruik je een videokaart op PCI. :D
Link naar reactie
er bestaan toch 9800 pro's met een R360 core, dit zijn *kapotte* 9800XT's(weet ik niet 100% zeker). Dat topic had ik ook al gelezen. Op mijn vorige 9800pro had ik zo'n zalman HP80C met OPT1 zitten... Maar ik ben er nu een beetje huiverig voor omdat ik geluk heb dat ik nog een nieuwe terug krijg. Waarschijnlijk gaat hij er toch wel op i.v.m het lawaai, maar ik wil het eerst even zonder dat ding proberen..
Link naar reactie
Dot-cpu zoiets als een zalman koeler moet er zowiezo op denk ik als je hem op XT waardes wil laten lopen ;) Maakt ook niet echt uit watvoor core je voor de rest hebt, je moet gewoon eerst testen of tie er wel op wil draaien. Weet iemand eigenlijk of die tempratuur sensors het met een r360 met xt bios doen? dat zou wel grappig zijn natuurlijk.
Link naar reactie
[quote:a924f1a8d4="Vandread"]Dot-cpu zoiets als een zalman koeler moet er zowiezo op denk ik als je hem op XT waardes wil laten lopen ;) Maakt ook niet echt uit watvoor core je voor de rest hebt, je moet gewoon eerst testen of tie er wel op wil draaien. Weet iemand eigenlijk of die tempratuur sensors het met een r360 met xt bios doen? dat zou wel grappig zijn natuurlijk.[/quote:a924f1a8d4] dan moet er toch een overdrive chip opzitten ? of heb ik dat mis ? maargoed er zijn wel R360 chips die verkocht worden als 9800Pro's
Link naar reactie
ik heb ook een 9800pro. Everest Home Edition gaf aan dat er een R350 op mijn kaart zat. dus de cooler eraf gehaald en zag ik dat het een R360 was. na wat rond zoeken kwam ik erachter dat de 9800pro een tijdje was geproduceert met de R360 core omdat de R350 niet op voorraad was. dus er is een (grote) reeks 9800pro kaarten met de R360 core. dus als je wil weten wat voor core je heb back-up je bios en open het in kladblok. de reden waardoor Everest Home Edition , RivaTuner etc.. het (bijna )altijd zien als R350 is dat hij word terug gelockt naar de R350.
Link naar reactie
ik ga die zalman cooler er maar opzetten... anders maakt die pc zoveel lawaai... zit ook al een zalman cooler op de cpu (zo'n rond, koperen ding) dus de videokaart ook maar... De kast gaat toch niet meer vervoerd worden, dus de kans dat die kaart te veel gaat trillen is klein... Zijn 9800pro's met een R360 core beter te overclocken trouwens? ik neem aan van wel, omdat de 9800xt dezelfde core gebruikt, en hoger geclockt is...
Link naar reactie
Volgens het 9800pro > 9800XT mod topic op GoT is de info van de bios niet betrouwbaar. Ik heb al ff gekeken in mn bios en dan zou ik dus ook een 360 core hebben. Na de hcc dagen kijk ik echt wat voor core het is, dan koop ik een andere koeler. Zolang geloof ik niet dat ik een 360 core heb. Er zijn nl ook gevallen dat er in de bios 360 stond, maar het toch een 350 core is. Omdat ik die mod ook wil gaan doen heb ik me er al wat in verdiept, maar maakt het eigenlijk uit dat je dus maar 128 mb geheugen hebt, of moet je dan een speciale bios hebben?
Link naar reactie
in dat GoT topic staan ook 9800XT biossen voor 128MB kaarten... @laurensbot333: ik weet dat je voor oc'en goede cooling nodig hebt, daarom heb ik ook een nieuwe cooler voor me cpu erbij gekcoht, 3 regelbare enermax casefans erbij gezet, en nu ga ik dan die zalman er weer opzetten... Het overclocken is er nog niet van gekomen, omdat sinds dat ik een nieuwe kast heb, de videokaart kapot is (computer is niet door mijzelf in de nieuwe kast gezet, maar door de systeembeheerder bij mijn vader op het werk... :evil: ) Mijn systeem werd eerst veel te heet, waardoor overclocken niet goed mogelijk was(daarom nieuwe kast). Die zalman zat er al vanaf de vorige HCCdagen op. ik ga nu Arctic Silver 5 gebruiken in plaats van die gare pasta die je erbij krijgt, hopelijk wordt de temp dan nog lager...
Link naar reactie
[quote:c4e95415af="laurensbot333"]als je in de bios ergens "R360 geheugenmerk" ziet staan is het vrijwel zeker.[/quote:c4e95415af]En ik poste dus zonet dat dat volgens het mod topic op GoT juist niet zeker was. Ok, iedereen spreekt elkaar tegen wat dat betreft, maar ik denk wel dat ze gelijk hebben en dat de enigste manier is om op je core te kijken. (als je zelf flasht heb je ook een andere core dan dat je bios aangeeft)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...