Ga naar inhoud

ASUS 6800 GT met 128 MB?


Aanbevolen berichten

NoepZor had hem ook al in [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=129892&start=0]een topic[/url] naar voren gehaald, ik denk dat dit een speciaal model van Asus is, dus gewoon een 6800GT maar dan met 128mb. De prijs is daardoor erg lekker maar ja, 256mb is met een dergelijke kaart wel zo prettig, games als Doom III en Far Cry hebben met high-end kaarten erg veel profijt van 256mb
Link naar reactie
  • 2 weken later...
[quote:543d491469="arjant2"]hmm, dan ben ik blij dat ik die GE nog niet besteld heb.....[/quote:543d491469]Wrom niet? Ik heb de 6800GE en heb hem gemod naar een 6800GT (16pipelines en 6 vertex's) nu score ik 10596 3DMark03's en dat is toch ff heel netjes. :wink: Dus met een beetje mazzel krijg je een 6800GE met 16 werkende piplines en 6 werkende vertexshaders, deze hoef je dan alleen maar te enable'n met rivatuner... et voila je hebt een 6800GT!!!
Link naar reactie
uh ja, maar ik ben zelf niet echt een overclocker of 'modder', ook geen idee hoe dat werkt en wil mijn kaart niet verpesten. Daarbij komt schijnt dat niet altijd te werken toch? moet je maar net de mazzel hebben dat je geen defecte pipelines hebt..... Heb nu een 6800 GT besteld met 128 MB. Die is prijstechnisch gezien voor mij wat gunstiger, scheelt toch 60 euro.... Was alleen benieuwd of er al iemand weet hoe die presteert om straks te kunnen vergelijken.
Link naar reactie
[quote:a1fc25bae9="arjant2"]uh ja, maar ik ben zelf niet echt een overclocker of 'modder', ook geen idee hoe dat werkt en wil mijn kaart niet verpesten. Daarbij komt schijnt dat niet altijd te werken toch? moet je maar net de mazzel hebben dat je geen defecte pipelines hebt..... Heb nu een 6800 GT besteld met 128 MB. Die is prijstechnisch gezien voor mij wat gunstiger, scheelt toch 60 euro.... Was alleen benieuwd of er al iemand weet hoe die presteert om straks te kunnen vergelijken.[/quote:a1fc25bae9]Azo... nouja die kaart die jij besteld hebt is voor dat geld zeker geen slechte kaart, maar ben wel benieuwd of je hoger scoort dan de 9500 3Dmarks die ik haalde met mijn niet overgeklokte/gemodde 6800GE.
Link naar reactie
ja daar ben ik ook benieuwd naar. RD dacht dat hij wel sneller zou zijn als de GE. Ik heb geen idee, we zullen wel zien he! als ik rond de 9000 a 9500 zit vind ik het in ieder geval mooi. voor dat geld dan he! veel sneller zal met mijn huidige processor toch niet veel zin hebben denk ik, loop ik al snel tegen die beperking aan.
Link naar reactie
Ja bij mij is ook de cpu duidelijk de bottleneck (ondaks dat ie op 2,5 ghz loopt). Bijvoorbeeld bij 3Dmark 2001 krijg ik alleen nog maar een hogere score door de cpu hoger te zetten. :-? En het maakt bij mark 2001 geen verschil of ik nu 12 of 16 pipes heb geactiveerd. Maja boeiens ooit komt er nog wel es een snellere cpu en mobo in mijn systeem maar voorlopig voldoet deze configuratie. 8)
Link naar reactie
[quote:f5a55555cc="arjant2"]ja daar ben ik ook benieuwd naar. RD dacht dat hij wel sneller zou zijn als de GE. Ik heb geen idee, we zullen wel zien he! als ik rond de 9000 a 9500 zit vind ik het in ieder geval mooi. voor dat geld dan he! veel sneller zal met mijn huidige processor toch niet veel zin hebben denk ik, loop ik al snel tegen die beperking aan.[/quote:f5a55555cc] Ik bedoelde dat de 6800GE 128mb sneller was/is als een 6800LE 256mb Als je geluk hebt en van de 6800LE 12 of zelfs 16 pipelines kan maken dan is de 6800LE natuurlijk sneller. Maar out-of-the box is de 6800GE de snelste van de 2.
Link naar reactie
Niet helemaal goed terug gelezen ;) dan nog, Out-of-the-box is de 6800GT 128mb sneller dan de 6800GE 256mb. Als de GE echter 16 pipe's heeft door een softmod is hij wel sneller in bepaalde geheugen intensieve games waar 256mn nut heeft zoals Doom III, maar er vanuit gaande dat je de boel niet softmod is de 6800GT 128mb de beste keuze.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...