Ga naar inhoud

AEG L62800 E52 / E50 foutmelding


Marcel-Bakker

Aanbevolen berichten

E52 is de uitgebreide melding van een E50 melding. - Zitten de borstels er goed in, kunnen ze vrij bewegen in de houder en raken ze wel goed de collector? - Zit de motor stekker goed vast? - Controleer de tacho spoel, zit op de kop van de motor, zelfde kant als de borstels. Zit de spoel goed vast? Zit de magneet goed vast op het anker en is de magneet niet gescheurd?
Link naar reactie
Magneet en anker: in het midden van de tacho spoel zit een magneetje. Deze moet vast zitten op de as/anker van de motor. Als deze los zit of gescheurd is geeft deze niet het juiste magnetisch veld af binnen de tacho spoel en krijgt de elektronica een onjuiste snelheids indicatie. En dus error 52. Waar stopt de machine? En als hij gestopt is welke foutmelding krijg je dan? (Spoelstop en Voorwas samen indrukken en ingedrukt houden op dat moment) Hoe heet is de motor op dat moment?
Link naar reactie
Hallo Harry, Bedankt voor je uitleg en aanvulling. Ik heb de magneet gecontroleerd en die is heel en zit goed bevestigd. Als ik de wasmachine aanzet en kort daarna de spoelstop icm de voorwas knop indruk krijg ik al een E52 melding. Is dat niet raar? Het programma moet dan nog starten zeg maar. Ik wacht nu het wasprogramma af en meld je dan meer. Of weet je al genoeg?
Link naar reactie
Reset procedure: - Programm knop op Uit - Spoelstop en Voorwas indrukken, ingedrukt houden en programma knop naar de 1ste positie draaien. (Wit/Bont 95 graden) - Toetsen los laten. - Programma knop in één keer met de klok mee doordraaien naar de 10de positie (Keukherstellend, 40 graden) - Spoelstop en Voorwas opnieuw indrukken en 5 seconden ingedrukt houden. - Toetsen los laten. - Programma knop in één keer met de klok mee doordraaien naar de Uit positie. Als je nu de machine op Wit/Bont 95 graden zet direct daarna de toetsen Spoelstop en Voorwas indrukt mag je geen foutmelding krijgen. Probeer nu alleen centrifugeren (zonder wasgoed), gaat dit goed en zonder foutmelding? Probeer nu alleen spoelen (zonder wasgoed), gaat dit goed en zonder foutmelding? Probeer dan het Wol/Zijde koud programma (zonder wasgoed), gaat dit goed en zonder foutmelding? Probeer dan het Wit/Bont 30 graden programma (zonder wasgoed), gaat dit goed en zonder foutmelding? Probeer dan het Wol/Zijde koud programma (met wasgoed), gaat dit goed en zonder foutmelding? Door deze volgorde belast je de motor steeds meer, mogelijk kun je zo een logica ontdekken.
Link naar reactie
hi Harry, Er zit geen stikker op de knoppenmodule. Op de achterkant van de module staat een nummer gegraveerd: 110 88 18 In de deuropening staan de volgende nummers: L62800 Typ: 92 B BI GA 11 J PNC 914 003 263 00 IPX4 S No 51066731 2150 W 10 A 50 Hz Kun je hier wat mee? Of moet ik nog andere onderdelen losmaken om de nummers die je bedoelt te achterhalen? Hierbij een foto van de bovenkant van de wasmachine. Het knoppenpaneel ligt open met de achterkant naar boven. http://youtu.be/aLW9WbELdaQ
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...