Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Ik wil een nieuwe grafische kaart kopen, het is me al duidelijk dat ik voor rond de €200,- het beste een ati radeon 9800 pro kan kopen, maar er staat (bij de leverancier) vet gedrukt bij '''LET OP, het gaat hier om de 256 bits versie''. Wat houd dit in? Is dit goed? Of is het niet compatible met een standaard config.? Bij voorbaat dank. Menno Systeem: p4 3.0 gig, 1024 ddr.
Link naar reactie
[quote:b84986793b="Allardje"]256 bits betekent dat ie een snellere geheugenbus heeft, dus je spellen worden er ook weer wat sneller van.[/quote:b84986793b] Kleine correctie. 256bits betekend niet dat de geheugenbus sneller is. 256bits betekend dat de bandbreedte van en naar het geheugen groter is, hierdoor kan er meer data worden verwerkt dan bij een 128bits geheugen bus. Het gevolg is dat de kaart sneller is met 256bits dan met een 128bits geheugen bus. Een Radeon 9800 PRO met 256bits is merkbaar sneller dan een 128bits versie in de praktijk. dus gaan voor die kaart :)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...