Ga naar inhoud

AEG72640 update


Cees-7

Aanbevolen berichten

13 staat voor probleem met een onjuiste waterstand, lekkage of fout van de nivo regelaar. Hoeveel water staat er in als hij er mee stopt? Blaas het slangetje van de nivo regelaar eens door. Verwijder hiervoor het bovenblad, de nivo regelaar(s) zitten rechts boven. (Ronde schijf of bus met een paar draden en een rubber slangetje). Trek het slangetje er af en blaas het slangetje door. Controleer de bodem plaat van de machine op lekkage sporen.
Link naar reactie
heb de prestorstaat slangen schoongemaakt met een spuit de machine eerst vullen met een behoorlijke hoeveelheid water dan despuit in de slang doen en dan opzuigen ddarna terugpersen en dat een paar keer hehalen dus weet zeker dat dat schoon is de slangen er weer aan gezet 1wasbeurt gedaan dat ging zonder te stoppen door,in het weekend worden er meer wassen gedraaid dan hoop ik dat het probleem verholpen is trouwens de prestorstaat slangen maakte ik 2x per jaar al schoon.
Link naar reactie
Mijn documentatie spreekt zich zelf tegen. Hoeveel nivo regelaars heeft deze machine? 1 of 2? Heeft deze machine ook een Aquastop (grijs blok aan de kraan). Komt er wel water als je voor Voorwas kiest, dit is nl een ander inlaat ventiel. Komt er wel water als je voor Spoelen kiest? Bij foutcode 13 zou de machine juist moeten blijven staan en niet doordraaien. Probeer eens de machine te resetten. (ik ga uit van http://www.electrolux-ui.com/2002/822/943119nl.pdf machine.) Reset procedure: - Programm knop op Uit - Voorwas en Inweken indrukken, ingedrukt houden en programma knop naar de 1ste positie draaien. (Wit/Bont 95 graden) - Toetsen los laten. - Programma knop in één keer met de klok mee doordraaien naar de 10de positie ( Keukherstellend, 40 graden) - Voorwas en Inweken opnieuw indrukken en 5 seconden ingedrukt houden. - Toetsen los laten. - Programma knop in één keer met de klok mee doordraaien naar de Uit positie. Als je nu de machine op Wit/Bont 95 graden zet direct daarna de toetsen Spoelstop en Voorwas indrukt mag je geen foutmelding krijgen. Probeer nu alleen centrifugeren (zonder wasgoed), gaat dit goed en zonder foutmelding? Probeer nu alleen spoelen (zonder wasgoed), gaat dit goed en zonder foutmelding? Probeer dan het Wol koud programma (zonder wasgoed), gaat dit goed en zonder foutmelding? Probeer dan het Wit/Bont 30 graden programma (zonder wasgoed), gaat dit goed en zonder foutmelding? Probeer dan het Wit/Bont 30 graden programma (met wasgoed), gaat dit goed en zonder foutmelding? Komt er wel water uit de kraan, zijn de filtertjes tussen kraan en slang en slang en machine schoon? Heb je er zelf een waterslot tussen zitten? Heb je iets in de machine losgetrokken en niet goed vast gezet? Meet de spanning op het inlaat ventiel,komt er wel 230V op te staan?
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...