Ga naar inhoud

is mijn vga kaart kapot?


Aanbevolen berichten

hey ik heb sinds 3 weken een nieuw systeem: VGA kaart: asus radeon 9600 xt/tv cpu: amd athlon xp 2600+ barton memory: kingston 512 pc3200 mobo: socket a 7n8x-e deluxe. nu deed in het begin mijn VGA kaart al een beetje vreemd. eerst leek het wel of mijn mobo het ding niet aceptreerd want de kaart starte op maar na 20sec stopte de fan er mee, en het beeldscherm was nog niet aan geweest. dus ik RTC RAM uitgevoerd. toen starte het beeldscherm op dus ik helemaal happy. toen kreeg ik problemen met het opstarten hij wilde niet opstarten in windows. ik de schijven geformateerd en xp er opnieuw opgezet. maar als ik de schijven ging formater (moest in een ander computer) moest ik de stroom van me mobo afhalen. maar toen ik deze er terug opzetten deed de VGA kaart het weer niet wel ff mee werken maar na 20 sec stopte hij er al weer mee. dus weer zn RTC RAM uitgevoerd. ging goed en windows er opgezet. en de drivers er op geinstalleerd en toen begon het probleem: ik kreeg allmaal vreemde strepen over het beeld scherm en in allerlij paarse en roze kleurtjes en blokjes en strepjes nu ik kon het niet meer lezen. dus ik weer de schijven geformateerd het nog eens geprobeerd. toen heb ik er een ander monitor op aangesloten en het gebeurde nog een keer. En die strepen kwamen pas als de driver erop geinstaleerd was. dus nu is mijn vraag is mijn VGA kaart nu kapot of waar licht dit aan. mijn conclusie is dat het dus niet mijn monitor is want op een andere monitor deed hij precies het zelfde. :( help me aub :roll: gr
Link naar reactie
euh zoiets heb ik ook gehad, alleen hij wou wel aan ed. laadbalkje wind00s dr voor... zwart scherm (dus als ie naar zn drivers gaat), ik wind00s opnieuw installeren, laadbalkje ... bureaublad... woei... ik catalyst 4.6 installeren .. zwart scherm... systeemherstel.. standaard vga drivers.. doet ie et weer... catalyst 4.4 proberen... zwart scherm is min of meer hetzelfde ? bij mij kwam et toen ik die kaart net een half uur had en de stroom uitviel op drome :lol: ik had em besteld en daar afgehaald, dus ik kon em zo terugbrengen en ik kreeg mn geld terug 8)
Link naar reactie
[quote:6bc652f7ce="zeilgekje"] bij 4launch daar heb ik hem gekocht. [/quote:6bc652f7ce] Lees de algemene voorwaarden 's, punt 13 is wel interessant voor jou: http://www.4launch.nl/algemenevoorwaarden.htm Ik zou die Merijn Westerhof 's bellen of z'n mobiel, over hoe je het handigst dat spul kunt retourneren. Woon je in de buurt van Eindhoven, dan kan je gewoon daar langsgaan toch? Merijn Westerhof Inkoop & RMA Tel.: 0641425149 E-mail: merijnwesterhof@4launch.nl Prima shop trouwens: http://www.tweakers.net/shopsurvey/4974
Link naar reactie
[quote:68c28345f2="NoepZor"]euh zoiets heb ik ook gehad, alleen hij wou wel aan ed. laadbalkje wind00s dr voor... zwart scherm (dus als ie naar zn drivers gaat), ik wind00s opnieuw installeren, laadbalkje ... bureaublad... woei... ik catalyst 4.6 installeren .. zwart scherm... systeemherstel.. standaard vga drivers.. doet ie et weer... catalyst 4.4 proberen... zwart scherm is min of meer hetzelfde ? bij mij kwam et toen ik die kaart net een half uur had en de stroom uitviel op drome :lol: ik had em besteld en daar afgehaald, dus ik kon em zo terugbrengen en ik kreeg mn geld terug 8)[/quote:68c28345f2] mijn beeldscherm word niet zwart maar er komen van die vreemde strepen net of dat je beeld projecteerd in een glas scherven. het klopt gewoon niet gr
Link naar reactie
[quote:d7f6ca4648="zeilgekje"]weetje wat die man zegt dat het is dat mijn voeding niet genoeg stroom geeft aan mijn kaart dus dat ik maar een nieuwe voeding moet kopen :o is dat nu waar jullie zeiden dat deze voeding dat wel aan kon :( help pleas voordat ik een grote fout maak en nog een voeding moet gaan kopen :([/quote:d7f6ca4648] Jij was toch die met die Tagan 380 Watt? Hoeveel Hd's en opticals enzo heb je? Lijkt me namelijk niet dat het aan de voeding ligt.
Link naar reactie
[url]dit is wat deze man mij allemaal heeft gestuurd wat denken jullie nu?[/url] Misschien is deze voeding wel gewoon niet helemaal goed. Kijk, ik wil graag de videokaart voor u omruilen, maar als het dan niets oplost zijn alle kosten voor uw rekening. Met vriendelijke groet, Guido Raaijmakers 4Launch www.4launch.nl ----- Original Message ----- From: Joost Hendriksen To: Guido Raaijmakers Sent: Tuesday, July 27, 2004 1:33 PM Subject: Re: Support 001036 nee heb geen andere voeding. maar wat voor voeding zou u mij dan aanraden? gr Joost ----- Original Message ----- From: Guido Raaijmakers To: Joost Hendriksen Sent: Tuesday, July 27, 2004 1:23 PM Subject: Re: Support 001036 Het lijkt alsof de voeding de kaart niet van de grond krijgt. Wij maken steeds vaker defecte voedingen mee als oorzaak van andere hardware problemen. Als u de drivers installeert, gaat de kaart pas echt stroom trekken net als bij het opstarten even de piek en dan gaat het mis. Kunt u een andere voeding proberen? Met vriendelijke groet, Guido Raaijmakers 4Launch www.4launch.nl ----- Original Message ----- From: Joost Hendriksen To: Guido Raaijmakers Sent: Tuesday, July 27, 2004 1:04 PM Subject: Re: Support 001036 die is splinter nieuw zit er nog geen week in wat zou u dan aanraden? gr joost ----- Original Message ----- From: Guido Raaijmakers To: Joost Hendriksen Sent: Tuesday, July 27, 2004 12:59 PM Subject: Re: Support 001036 Ik denk dat u een nieuwe powersupply moet aanschaffen. Hij krijgt niet genoeg voeding.... Met vriendelijke groet, Guido Raaijmakers 4Launch www.4launch.nl ----- Original Message ----- From: Joost Hendriksen To: Guido Raaijmakers Sent: Tuesday, July 27, 2004 12:56 PM Subject: Re: Support 001036 um nu is de stroom van mijn computer af geweest en nu doet de VGA kaart het weer eventjes en dan na 10 sec stopt vga fan er mee :( en mijn beeldscherm gaat nieteens aan. gr ----- Original Message ----- From: Guido Raaijmakers To: zeilgekje@zeelandnet.nl Sent: Tuesday, July 27, 2004 10:20 AM Subject: Support 001036 Beste J Hendriksen, De computer gaat dus pas raar doen na het installeren van de drivers van de videokaart? Wat voor voeding heeft u? Met vriendelijke groet, Guido Raaijmakers 4Launch www.4launch.nl
Link naar reactie
[quote:2cd068007a="zeilgekje"]ja dat ben ik :D. ik heb twee oude hardeschijven van bij elkaar 16 gb dus denk niet dat dat het probleem is beder zit er niets bijzonders in de kast gewoon een cd speler, diskette station en twee hardeschijven die video kaart en dat was het gr[/quote:2cd068007a] Pff, ik heb hier 2 fans, CCFL, 1 CD-fikkert, 1, DVD lezer, 2600+, 5900XT, HD en Floppy op een cheap-ass prut, no-name 350 Watt voeding. Lijkt me niet dat die ene HD van jou jou kwalitatieve 380 Tagan hem de das om doet... MAar ik zou het toch eens proberen, een andere voeding.
Link naar reactie
Als je 'm via het internet gekocht hebt, mag je binnen 8 dagen "op de koop terugkomen" (Wet op koop op afstand). maar ik lees dat ie 3 weken oud is ? Maar zowiezo is het natuurlijk fout van de winkelier want er zit gewoon garantie op. Hij zal een nieuwe kaart moeten verstrekken. Indien het opsturen wordt, begrijp ik de verzendkosten.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...