Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Raar, ik kende dit probleem niet, enige 6800gt die ik getest heb is een Leadtek en daar had ik obsoluut geen problemen mee. Ik heb niet de hele topic daar op Hardwareinfo gelezen maar ik denk zelf dat het incidenteel is, ik zou gewoon je kaart afwachten, als het dan niet lekker gaat kan je hem altijd retour sturen
Link naar reactie
[quote:fd50a42f48="Red Dragon"]XFX is wel degelijk speciaal met de 6800 ultra, hun gebruiken 1,6ns geheugen[/quote:fd50a42f48] Ow ok, dat wist ik niet :wink: [quote:fd50a42f48="Red Dragon"]Het punt is niet dat ik XFX boven een ander merk prefereer, andere 6800 kaarten zijn ook goed, ik gaf echter aan dat je met XFX geen verkeerde keuze maakt.[/quote:fd50a42f48] Nee dat wilde ik ook niet zeggen.. ik dacht dat het enigste verschil de prijs was, ik was niet op de hoogte van het geheugen verschil. [b:fd50a42f48]@ Bocca:[/b:fd50a42f48] Een 6800GT is echt extreem lekker over-te-clocken, zeker proberen! Het is gewoon een downclockte 6800Ultra. :)
Link naar reactie
ja maar ik ben een computer n00b!! Ik heb nog nooit overclocked of zoiets!! Is het echt zo makkelijk?? Ik heb geen zin in een kapotte kaart of zo! Is het iets wat je in de instellingen kunt veranderen? Ik heb een keer rivaturner gehad... is dit net zoiets? en voor de drivers... ik heb catalist 4.7 nu geinstalleerd... moet ik die eerst verwijderen?
Link naar reactie
* Catalyst drivers uiteraard verwijderen via Configuratiescherm --> Software. Daarna pas de detonators erop zetten. * Overclocken kan gewoon met Rivatuner inderdaad, zorg wel dat je hiervan de recentste versie hebt, want alleen die ondersteunt de nieuwe kaarten. Je hebt overigens veel meer overclocktools. * Als je zelf niet de behoefte naar overclocken hebt moet je het natuurlijk niet doen :wink: Je hebt al een monsterkaart en als je daarmee tevreden bent is overclocken geen vereiste. Maar als je hem naar de speeds van een 6800Ultra zet geeft het wel een lekkere performence boost :)
Link naar reactie
Ik moet wel zegen dat het overklokken van de 6800GT alleen echt winst opleverd als je een snelle CPU hebt, ik heb ee 6800GT en Ultra gestest en overgeklokt, het overklokken gaf in de zwaardere UT2004 en Far Cry tests die ik heb gedaan weinig winst. dit kwam doordat de 3ghz CPU een bottleneck was. toen ik de CPU overklokte naar 3,4ghz bleek de prestatie winst van het overklokken van de videokaarten ook groter te worden. een 6800GT @ ultra waardes of een 6800 Ultra draait lekkerder op een 3,4ghz of snellere P4 of een Athlon64 3400+ of sneller. dan komt de kaart pas echt tot zijn recht met overgeklokte waardes. Heb je een 3ghz CPU of minder, dan heb je niet veel aan het overklokken van je 6800GT, dit is gebaseerd op mijn persoonlijke bevindingen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...