Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

[quote:6dcc2d2e93="sdh"]Dat durft ik niet zo te zeggen, maar naar mijn gevoel moet die 360W net voldoende zijn. Ik zou alleen nog wel ff op andere reacties wachten, omdat ik het dus echt niet zeker weet...[/quote:6dcc2d2e93] zucht... ik denk.. ik denk... :-? waarom post je dan, als je het niet zeker weet? voeding zou in principe wel kunnen. heb zelf een chieftec 360 gehad die mn radeon 9700 ook met gemak kon trekken. amperes op de V-rails bij de chieftecs zijn goed te noemen, goeie stabiele voeding, dus moet hem zonder meer kunnen houden...
Link naar reactie
XFX is een erg goed merk, maakt prima videokaarten. de XFX 6800GT is een aanrader. de Leadtek 6800 Ultra draaide bij mij goed op een 480watt Antec met een extreem brakke 12 volt lijn die telkens op 11.6volt blijft hangen. een 6800GT vreet minder stroom dan een ultra en chieftec maakt prima voedingen, 360watt moet geen probleem zijn, als het toch een probleem word kan je altijd je voeding nog aanpassen. een 6800gt is sowieso sneller dan een X800 pro in veel gevallen dus een goeie keue. @SDH, als je het niet weet post dan niks.
Link naar reactie
[quote:0b16389458="Red Dragon"]XFX is een erg goed merk, maakt prima videokaarten. de XFX 6800GT is een aanrader. [/quote:0b16389458] Hier nog een XFX-gebruiker. Het is net zo'n merk als Point of View. Niet zoveel frutsels en troep bij je kaart, maar wel een goede kaart, die meestal nog eens lekker te clocken valt. Mijn GeForce 4 MX440 van XFX liep standaard, rock-steady op 330/500. Dat vind ik best wel veel voor zo'n kaart.
Link naar reactie
[b:b53c210db7]@ RedDragon:[/b:b53c210db7] XFX wijkt gewoon af van de standaard speeds dat nVidia heeft opgegeven. M.a.w. XFX klokt zelf de kaart een beetje over (voorbeeld: de corespeed van de XFX6800Ultra ligt 25Mhz hoger). Dus er is helemaal niets speciaals aan de kaart van XFX, dat extraatje van 25Mhz kan je met elke kaart er wel ff bijklokken. Ikzelf zou eerder voor een Club3D of Sapphire gaan aangezien de prijs daarvan vaak een stuk lager ligt.
Link naar reactie
XFX is wel degelijk speciaal met de 6800 ultra, hun gebruiken 1,6ns geheugen, hierdoor loopt het op 1200mhz inpv 1100mhz. Asus gebruikt bijvoorbeeld 2ns geheugen. Als je dus een XFX koopt heb je out of the box 425/1200, een andere kaart kan je qua core wel overklokken tot 425 of hoger maar dat is nog afwachten, bij XFX weet je van te voren dat hij 425 haalt. Ik heb zelf een Leadtek 6800 ultra getest, die is 425/1100, hoger dan 455/1200 kwam ik niet, Skinnered hier op dit forum haalt met zijn XFX met stock cooling 470/1300 dat is toch wel een verschil. Nu weet ik dat je altijd geluk moet hebben qua overklokken, de ene kaart wil verder dan de ander, ongeacht het merk. Het punt is niet dat ik XFX boven een ander merk prefereer, andere 6800 kaarten zijn ook goed, ik gaf echter aan dat je met XFX geen verkeerde keuze maakt. Sapphire maakt geen 6800 kaarten, Club-3d wel maar die is nog niet te koop, hou je duurdere merken als Asus e.d. over XFX is leverbaar en niet te duur
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...