Ga naar inhoud

TV out van mijn laptop


Aanbevolen berichten

Beste mensen en geliefde ( :P ) forumleden, sinds een week of 2 heb ik nu op mijn laptopje windows XP draaien en dat ten volle satisfactie (ik ben er blij mee :wink: ). Het enige wat er nog aan scheelt, is dat ik mijn tv-out functie niet kan vinden/gebruiken. Toen ik deze laptop kocht.. stond er Windows ME op en er werd een cd meegeleverd waar de bijbehorende drivers op stonden voor mijn Ati Mobility M3 128 8mb kaartje. Door gewoon naar de beeldschermeigenschappen te gaan en vervolgens naar Instellingen, kon ik zo een tweede beeldscherm/tv aansluiten. Nu heb ik er dus een nieuwere windowsvariant op staan, die mijn kaart goed "ziet" en dus ook correct installeert. Het probleem zit hem er nu in dat ik die tv-out functie nergens meer kan vinden en dus ook niet gebruiken. Configuratiescherm --> beeldscherm ---> instellingen (-----> geavanceerd) levert dus niets op. Mijn vraag aan jullie is nu dus ook.. hoe los ik dit op? Ik maak er namelijk toch wel veel gebruik van en vind dit best wel vervelend. Is er een externe applicatie die het alsnog zou kunnen verhelpen? Alvast bedankt voor de replies. BBX
Link naar reactie
Das een bijkomend probleem... er worden als het goed is geen nieuwe drivers gemaakt voor deze chip. Die ik op de cd had staan voor Windows ME zou de laatste zijn geweest. Ik had het ergens gelezen. IIG, ik heb ook de ME drivers geprobeerd, wat op zich goed gaat, maar als ik hem dan in 32 bit modus wil zetten, loopt ie vast en doet ie een reboot. Vaag allemaal hoor. Nog suggesties?
Link naar reactie
bij ATI kaarten is het zo dat de huidige Catalyst drivers tegenwoordig een knopje hebben waarmee de TV-out geforceerd kan worden. Bij het ATI-tabblad "Weergaves" zit een knop "Problemen oplossen", het schermpje wat daarachter zit bied de mogelijkheid de TV-out te forceren. anders ff googelen naar een tooltje (bestaan wel)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...