Ga naar inhoud

ga ik erop vooruit met een nieuwe videokaart op een oude PC


Aanbevolen berichten

Hallo. Ik heb een Pentium III 600 Mhz op een Abit BE6-II moederbord. De videokaart is een Asus TNT2. Nu wil ik een andere videokaart met een video-in ingang. Ik heb de Asus V 9520 VideoSuite op het oog, met een FX 5200 chip erop. Die kost ong. € 120,-, wat ik nog net een redelijke prijs vind. Maar afgezien van die video-ingang vraag ik mij af, of mijn pc er beter van wordt om de videokaart te vernieuwen. Wat vinden jullie ervan?
Link naar reactie
Je zult er afhankelijk van de toepassing/het spel in kwestie in ieder geval iets van merken, maar echt supersnel zal je pc niet worden. Daar is je cpu zelf gewoon te traag voor ... Wellicht dat het verstandiger is om door te sparen voor een volledig nieuwe pc ipv relatief veel geld uit te geven aan zo'n kleine upgrade ?
Link naar reactie
Oei :-? Als je analoge video wil bewerken met een Pentium 3 600 mag je we rekening houden met vele uurtjes bewerkingstijd! Hoe wil je dit doen? Met de ViVo chip op de kaart? Dan heb je wel een behoorlijke harde schijf nodig en ook een lekkere smak geheugen. Zo'n video moet namelijk gecomprimeerd worden en dat kost erg veel processorkracht. Het kan natuurlijk wel, maar het zal wel een paar uurtjes gaan duren. Verder is de kaart die je op het oog hebt wel in orde hoor, hij is inderdaad wel wat aan de prijzige kant, maar als er een ViVo chip op zit zijn ze ook wat duurder. In games zul je best wel wat verbetering merken maar inderdaad is zoals al gezegd de systeemprocessor wel een klein beetje een bottleneck. Groetjes Jan Willem
Link naar reactie
waarom niet een videobewerkingskaartje dan? die zijn daarin een stuk beter en nemen de rekenkracht van je processor over als ik het goed heb. ik zou zeggen kijken even bij pricewatch op tweakers en kijk wat er aan kaartjes beschikbaar is en tegen welke prijs. Is denk een betere optie als een nieuwe videokaart
Link naar reactie
Als ik het goed begrijp wil je mbv ViVo analoge films ´capturen´ op je pc? In dat geval hoop ik dat die PIII 600 snel genoeg is om dat bij te benen. Ik ben het eens met arjant2, wellicht is een videobewerkingskaartje een betere optie, dit is echter wel een redelijk prijzig alternatief...
Link naar reactie
In antwoord op wat Arjant2 zegt: Dit is inderdaad ook een oplossing. De meeste videobewerkingskaarten hebben inderdaad een eigen processor en dat gaat een stuk beter als de systeemprocessor inzetten, en zeker als het een Pentium 3 is! Pinnacle bijvoorbeeld heeft hiervoor een oplossing, ga maar eens naar deze website: [url]http://www.pinnaclesys.com/ProductPage_n.asp?Product_ID=1885&Langue_ID=6[/url] Daar zie je videobewerkingssoftware met een bijgeleverde hardwarematige oplossing in de vorm van een breakoutbox (zo heet dat). en dan zal het wel gaan. Maar misschien kun je ze beter eerst even een mailtje sturen met jouw vragen over de minimale systeemeisen en dergelijke. Op deze breakout box sluit je je videorecorder (of wat voor andere analoge of digitale hardware) aan en de box comprimeert en rendert real time jouw input aan analoog materiaal. Een modern TV kaartje van vandaag de dag is misschien ook een mogelijkheid, maar deze hebben dus geen eigen processor en dan heb je nog hetzelfde probleem. Ik neem hier ook oude videobanden op om er vervolgens een dvd van te maken, maar mijn processor is een XP2600 dus dat lukt best. Ga deze info eerst maar eens eventjes processen en als er nog wat is dan horen we het wel weer. Groetjes van Jan Willem
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...