Ga naar inhoud

Waar moet ik op letten bij aanschaf van een monitor?


Aanbevolen berichten

Binnenkort bestel ik een goeie grafische kaart om de nieuwste spellen te spelen. Ik ga ook een 19" monitor kopen. Voor de grafische kaart heb ik verschillende adviezen van jullie gekregen. Maar waar moet ik op letten als ik een monitor koop? Bijv. op Alternate zie ik 2 monitoren van 19" van het merk Belinea. De een kost 189 euro en de ander 159 euro. Meestal koop ik meteen de goedkoopste! Maar ik vroeg me af of ik niet op bepaalde zaken moest gaan letten waardoor die van 189 euro (of een ander) beter voor mij zou zijn. Kunnen jullie mij adviseren? Waar moet ik op letten? Is die van 159 euro goed? Ik gebruik mijn PC voornamelijk voor spellen en DVD kijken.
Link naar reactie
Deze twee monitoren met een ergonomische resolutie van 1280x1024@85Hz ontlopen mekaar qua specs niet zo gek veel: De goedkopere: http://www.belinea.com/include/zeigemonitor.asp?monitorid=862&sprachid=101&landid=81&lang=1 De duurdere: http://www.belinea.com/include/zeigemonitor.asp?monitorid=722&sprachid=101&landid=81&lang=1 Bij de duurdere is het effectieve beeldoppervlak is ietsje beter: 17.9" vs. 17.68", dus die beeldbuis is ietsje platter. Bij de duurdere is de dotpitch ook beter 0.25mm vs. 0.26mm. Voor games en DVD's kijken lijkt mij die goedkopere voldoende, want daarin heb je toch niet het detail waarbij je het onderscheid tussen beide monitoren zou kunnen merken. Die duurdere lijkt me wel beter geschikt voor grafisch werk, bijv. bewerking van je digitale foto's.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...