Ga naar inhoud

point of view 5900xt overclocken


Aanbevolen berichten

Heb sinds kort een pov 5900xt in het bezit, die naar het schijnt een goede overclock kaart is. Wat blijkt,dat is het ook :P Heb met het origeneel progje (zelfde als coolbit)van pov een autodetect gedaan en het resultaat was core: 499 en het geheugen: 921 MHz. Mijn vraag is nu of ik die instellingen mag behouden,want ik dacht dat ik ergens had gelezen dat dit progje rekening hield met een veilige marge en dat dit snelheden waren die de kaart zonder problemen aankan. En hoe zit het met de temp aan die snelheden,heb ik een andere koeler nodig of zit het wel goed met de origenele. Het enige nadeel bij deze kaart is dat er geen tempsensor inzit en dat ik dus de temperatuur niet kan volgen.
Link naar reactie
Of dat proggie een soort veiligheids marge aan houdt dat weet ik niet maar je moet je videokaart gewoon even een tijd heftig gebruiken op die snelheden. Dus draai 3dmark2003 eens een aantal keer achter mekaar of speel een uurtje ut2004 let dan op eventuele artifacts die je krijg te zien (dat zijn vertekeningen op je scherm/niet kloppende kleuren enzo.) Als je dit krijg te zien dan is je videokaart te warm en moet je um lager zetten of betere koeling gaan regelen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...