Ga naar inhoud

Radeon 9700(pro) icm AGP 4x???


Aanbevolen berichten

Hi there, Ik hoop dat deze topic juist geplaast is, en niet bij moederborden en overclocken hoort, maar goed... Allereerst, hoe kom ik er in godesnaam achter of ze ongeveer een jaar geleden idd de bestelde 9700 PRO in mijn destijds nieuwe pc gemonteerd hebben, De drivers en SiSoft Sandra vertellen me niet meer dan dat t een 9500PRO/9700 series is... Maar dat is eigenlijk bijzaak... Ze hebben me toen namelijk ook een moederbord gegeven met een AGP4x slot erop (Asus P4PE), en de Radeon ondersteunt 8x... Klopt t nu dat mijn moederbord eigenlijk te traag is om optimaal alles uit de grafische kaart te trekken? En levert een nieuw moederbord dan ook merkbaar betere prestaties bij bijvoorbeeld spellen op?
Link naar reactie
AGP 4x: 4 rijbanen AGP 8x: 8 rijbanen je videokaart heeft maar 4 rijbanen nodig, maar als het drukker word op de weg (dus dat de kaarten steeds sneller worden, bijv 9800XT @ hoge reso en alle opties voluit) dan kan het zijn dat een 5de rijbaan nuttig is, maar voor een 9700 gaat dit niet tot nauwelijks op, in ieder geval geen nieuw moederbord waardig! :)
Link naar reactie
@ Noepzor, Klinkt best leuk je verhaaltje maar zo werkt het niet. Je verhaal gaat wel op met 4 en 8 grafische pipelines. AGP word slechts gebruikt voor het versturen van data van de CPU naar de videokaart. Op dit moment is de data stroom van de CPU naar de videokaart zo laag dat zelfs AGP 1x/2x voldoende is. AGP 4x en AGP8x leveren een in de praktijk een te verwaarlozen snelheids verschil op. Zelfs een ATI Radeon X800XT word niet sneller van AGP8x. Je mist dus niets met AGP 4x In de FAQ zie je de theoretische snelheids verschillen tussen AGP 1x t/m AGP 8x. tevens word in de FAQ uitgelegd dat het verschil te verwaarlozen is. verder kan je in de FAQ een aantal tools vinden voor je videokaart, waaronder ATITool 0.2.0 en Rivatuner, beide tools kunnen je kaart indentifceren. Als de tools 8 pipelines en 256bits data bus met een R300 core aangeven dan heb je een Radeon 9700 PRO.
Link naar reactie
[quote:47b8176ec5="Red Dragon"]@ Noepzor, Klinkt best leuk je verhaaltje maar zo werkt het niet. Je verhaal gaat wel op met 4 en 8 grafische pipelines. [/quote:47b8176ec5] ah das waar ja :) ik zal het even rectificeren :) AGP 4x=100km/h AGP8x=200km/h om de autogarage(videokaart) van genoeg auto's (data) te voorzien moeten ze minstens met 90km/h over de weg bijv, maar als het drukker word bij de garage dan kan het zijn dat men 110km/h moet rijden om genoeg auto's te leveren, maar voor een 9700 (en de nieuwste kaarten) gaat dit niet tot nauwelijks op, in ieder geval geen nieuw moederbord waardig! het verschil is soms een paar procent op hoge resoluties (1600x1200 met alle beeldverbetering aan, maar speelbaar is het dan niet meer, te weinig beelden per seconde) Grtz
Link naar reactie
Het verhaal wat je nu schrijft lijkt meer op het verhaal wat je kan ophouden voor 256mb op een 9800 PRO kaart of zo.... het maakt namelijk niet uit of je een hoge resolutie of beeldverbeterende functie's gebruikt. die data gaat namelijk helemaal niet over het AGP slot. Ik zou maar geen voorbeelden meer geven Noepzor, je maakt het alleen maar onduidelijker met je auto verhaal en er klopt weinig van... ik dacht dat ik en de FAQ al duidelijk genoeg waren.
Link naar reactie
[quote:ec3b2b227a="Red Dragon"] Als de tools 8 pipelines en 256bits data bus met een R300 core aangeven dan heb je een Radeon 9700 PRO.[/quote:ec3b2b227a] Thanx dat was idd een betere uitleg RD, excuses dat ik daar niet dieper in de FAQ op ben ingedoken, maar nu moet ik [i:ec3b2b227a]jou[/i:ec3b2b227a] helaas corrigeren :) De gewone en pro versies hebben [i:ec3b2b227a]allebei[/i:ec3b2b227a] een R300 core, 8 pipelines EN 256bits geheugen. De kloksnelheid van de GPU en Mem verschillen alleen... ATItool geeft daarvoor bij mij resp. 276/270Mhz aan en die gelden dus voor de 'gewone' 9700 waar deze in de PRO versie resp. 325/310 Mhz draaien... 1. ze hebben mij dus toch opgelicht, stelletje klojo's 2. rest mij niets anders dan t evt. overklokken... ik zie nog wel of ik dat doe daar ik totaal geen ervaring heb, en niet weet of Club3D de chipsets sterk genoeg heeft genomen om ze heel te houden bij overklokken...
Link naar reactie
je corrigeert RD niet..... RD bedoelt het met betrekking op je 9500pro/9700 verhaaltje aangezien een 9500 een 128bits data bus heeft.... als je op je factuur 9700pro hebt staan en het is een 9700 NP en het is nog niet te lang gelden (wat "te" is weet ik niet) zou ik toch verhaal halen.... edit: dat scheelde weinig RD ;) haha
Link naar reactie
Dat de core en mem speeds van de Radeon 9700 pro en non-pro verschillen hoef je me niet op te wijzen, de specs van de Radeon 9700 en Radeon 9700 PRO staan in de door mij geschreven FAQ :) Ik heb je dit niet verteld in mijn post omdat ik je al naar de FAQ had verwezen. Het ging meer om het verschil tussen de R9500 en R9700 Edit: Vandread was me voor :)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...