Ga naar inhoud

Kaart kiezen nieuwe pc (Ati/Geforce)


Aanbevolen berichten

ik ben bezig een nieuwe pc samen te stellen, nu moet ik alleen nog 1 onderdeel... de videokaart. Ik heb [b:915521dde3]Max[/b:915521dde3] 165 euro te besteden. Zelf zat ik toch wel te denken aan een Ati Radeon. Maar wat kan ik voor dat bedrag het best halen... een goedkope 9800, of een luxe 9600? En hoe zit het met een Geforce FX 5700? Iemand ervaring met deze kaart? Misschien nog een andere kaart die iemand aanbeveelt? Of het een 128 mb of een 256 mb kaart is maakt me niet veel uit, ik wil gewoon de beste prestaties voor dat (redelijk lage) bedrag van 165 euro Hoofdonderdelen: -processor: AMD Athlon XP 2800+ -moederbord: Asus A7NX8-E deluxe -geheugen: Dane Elec 2x 512mb
Link naar reactie
[quote:0b6c010213="jackdegek"]Wat versta je onder een luxe radeon 9600 pro? Met jouw budget is het ook mogelijk een radeon 9600 xt te nemen, ik zou dat zeker overwegen.[/quote:0b6c010213] Daarmee bedoel ik dus zoiets als de 9600XT... zoals je zelf al zegt (sorry, in mn openingspost verkeerd getypt!) Nog één puntje, ik zou graag een 256-bit geheugen interface hebben, ivm de snelheid.
Link naar reactie
dan moet je een radeon 9500 vinden :lol: , misschien kun je dan een 9800se vinden voor 165 euro, maar een 9600 xt is wel sneller omdat de chip gewoon sneller is. 256-bit heeft pas zin als de GPU snel is en veel grote textures in het geheugen moet plaatsen, maar de chips die je kunt krijgen voor 165 euro zijn niet zo snel dat een 256-bits interface merkbaar sneller is dan een 128bits versie
Link naar reactie
[quote:290fb39f41="humpf007"]Heel toevallig heb ik er 1 liggen, een R9700 non pro; een club 3d. Die kaart is overbodig geworden na de aanschaf van een 9800 pro. Het vervelende aan die kaart is alleen dat ik het niet voor elkaar kreeg de kaart over te klokken, iedere verandering resulteerde in artifacts.[/quote:290fb39f41] Zijn die dingen niet gelocked? Maar het schijnt wel een mooi kaartje te zijn, zo'n 9700.
Link naar reactie
verhoog je budget met een paar tientjes en ga gewoon voor een Radeon 9800 Pro, veel sneller dan een R9600XT en zeker die paar tientjes waard. De FX5700U moet je negeren, de FX5900XT is nauwelijks duurder en echt veel sneller (mocht je toch aan nVidia denken) prijs\kwaliteit is op dit moment de radeon 9800 pro het beste gevolgd door de FX5900XT.
Link naar reactie
[quote:aaf22eca12="feike1977"]ati kaarten zijn toch ook beter dan geforce kaarten?[/quote:aaf22eca12] Niet per definitie, dat verschilt per prijs klasse, in sommige prijsklassen is een nVidia GeForce een betere keuze en andere prijsklassen de ATI Radeon weer. Daarom is het ook altijd van belang te weten wat iemands budget is. ATI en nVidia doen niet echt voor elkaar onder, beiden maken erg goeie kaarten.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...