Ga naar inhoud

Radeon 9800pro


Aanbevolen berichten

Hoi, ik wilde ff weten wat jullie hier van vinden of tips hebben: Zoals te zien in mijn onderschrift heb ik dus een AMD Athlon XP1800+, met 512 MB Ram. Nou heeft mijn ma geld over en mag ik een Radeon 9800 pro kopen. Wordt waarschijnlijk een 128 MB variant. Mijn vraag: heeft dit zin? (ja, tuurlijk, maar kan ik niet beter ook een andere pc er omheen doen) Dus is het niet zonde van het geld of kan die 1800+ de kaart goed bijhouden. En maakt 128 of 256 MB veel verschil qua prestatie? Oja, ik heb een AGP 4x slot, maar ik neem aan dat dat wel goed werkt? (en dan doel ik op voltages en zo)
Link naar reactie
[quote:ac28d947c1="antraxbomb"]Die 1800+ remt je 9800pro af. Dus zou een een nieuw proc ook goed passen.[/quote:ac28d947c1] Scheelt dit veel, en is een 2400+ dan wel goed, want mijn mobo ondersteund max 133 (266) fsb. Btw, alle ideeen zijn nog welkom, ook over de hoeveelheid vertraging laten we maar zeggen 8)
Link naar reactie
Ja, heeft wel zin als je zware games speelt, hele verbetering t.o.v. een GF4 MX440, ook met een XP1800+! 256MB heeft alleen zin bij spellen die zoveel videogeheugen gebruiken, maar die ken ik niet. Let er ook op dat dat 256MB geheugen niet van een trager soort is dan dat 128MB geheugen, anders heb je er ook weinig aan. 4xAGP is zat, ook voor een Radeon 9800 Pro.
Link naar reactie
[quote:27f8b9771b="Comp-Freak"] is een 2400+ dan wel goed, want mijn mobo ondersteund max 133 (266) fsb. [/quote:27f8b9771b] Nou, op de site van Matsonic (vaag merk trouwens) vind ik zo gauw geen CPU support table voor dat bordje. Wel een BIOS-update. Maar aangezien ik op i-net wel gezien heb dat dat bordje i.c.m. een XP2400+ (T-Bred) verkocht wordt, neem ik aan dat ie dat wel ondersteunt als je de laatste BIOS-versie installeert. http://www.matsonic.com/new/downloaddata/bios_vs478a.htm#ms8137c Wat extra DDR geheugen kan bij zware games trouwens ook wel helpen (als dat er nog in past tenminste) ...
Link naar reactie
[quote:f0eeaa529c="Comp-Freak"] heeft dit zin? [/quote:f0eeaa529c] Hangt een beetje van het budget af en hoe lang je met die onderdelen gaat doen. Zo'n 9800 Pro heb je nog jarenlang plezier van als je eisen niet al te hoog zijn, dus die zou je later ook over kunnen zetten in een Athlon64, dan hoef je nu niet meer te investeren in die AthlonXP. Maar voor dit systeem zou je ook kunnen gaan voor een Radeon 9600 Pro en XP2400+ en evt. geheugenuitbreiding.
Link naar reactie
[quote:31cac8a891="Obi-wan-kenobi"][quote:31cac8a891="Comp-Freak"] is een 2400+ dan wel goed, want mijn mobo ondersteund max 133 (266) fsb. [/quote:31cac8a891] Nou, op de site van Matsonic (vaag merk trouwens) vind ik zo gauw geen CPU support table voor dat bordje. Wel een BIOS-update.[/quote:31cac8a891] De nieuwste bios zit er al op en ik weet ook wel zeker dat ie die 2400+ ondersteund. [quote:31cac8a891="Obi-wan-kenobi"]Wat extra DDR geheugen kan bij zware games trouwens ook wel helpen (als dat er nog in past tenminste)[/quote:31cac8a891] Ik heb nog 1 bank over dus dat kan altijd nog. Maar het wordt toch eerst de videokaart. Hebben jullie dan misschien andere suggesties voor een wat lichtere videokaart? (spaar ik ook wat geld uit voor een nieuwe pc :wink: )
Link naar reactie
[quote:e4758e59f0="/michael/"] die link van obi-wan-kenobi is een 9800pro met un 128bits geheugen bus dat is dus flink langzamer dan de 9800pro met een 256bit geheugenbus :-? [/quote:e4758e59f0] WTF! Durven ze dat nog te verkopen, ff overheen gelezen! :oops: Linkie bij deze maar verwijderd ... :wink:
Link naar reactie
Misschien dat een Radeon 9600 XT wat is? Die is ook nog niet zo gek duur. En dan is de koeling ook lekker stil als ik niet game toch? [Edit] Alleen die 128 bit geheugenbus vind ik niet alles :wink: [Edit2] Nou, na wat zoeken heb ik een klein lijstje: - 9800pro - 9800 - 9700pro - 9700 Dit vanwege de 8 pixel pipelines en de 265 bit geheugenbus. Of zijn de GeForce FX kaarten met de zelfde specs ook aantrekkelijk? Ik wil natuurlijk de beste prijs/kwaliteit verhouding :wink: [Edit3 (zo, dat gaat lekker)] Ik heb ff gekeken, maar dan kom je dus op een FX5900XT of een 5900.
Link naar reactie
5900XT is ook een mooie kaart voor niet al te veel geld, beter dan een Radeon 9600 XT. Als je iets meer geld hebt dan zou ik voor een 9800 PRO (256bit) gaan, die kaarten zijn erg de moeite waard. [quote:fba3d02554="antraxbomb"]9800pro is wel overkill.[/quote:fba3d02554] Onzin, overkill is een term waar mensen veel te snel mee gooien, een 9800 PRO kan prima in een Athlon XP 1800+
Link naar reactie
Wat ik zo vervelend vind is dat als je bij tweakers een kaart hebt gevonden, dan weet je nog niet zeker of dat hem ook echt is. Ik bedoel dan dat onder het kopje ATI Radeon9800pro 128 MB, ook kaarten van club 3d staan, terwijl daar een appart kopje voor is. Ook met die extra codes erachter, de winkels gebruiken soms heel andere namen dan de fabrikant.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...