Ga naar inhoud

Weergave films


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb het probleem dat bij het afspelen van een divx/xvid film er een soort strepen verschijnen. Het ziet eruit alsof de frames van film niet snel genoeg worden weergegeven of opgebouwd; onderin zie je dan het vorige frame, en bovenaan het volgende frame. Dit zie je echter telkens maar een fractie van een seconde en is vooral erg hinderlijk wanneer er in de film dingen bewegen. Ik heb alle diverse afspeelprogramma's geprobeerd (BSplayer, Xvid player, media player, winamp5.03), en overal doet het probleem zich voor. Verder heb ik uiteraard de nieuwste xvid en divx codecs. M'n videokaart is een Ati Radeon 9200 en ik heb hiervoor de nieuwste officiele drivers geinstalleerd. Ik draai een resolutie van 1280*960 bij 85 hertz. Ik heb ook andere resoluties en refresh rates geprobeerd, maar overal doet het probleem zich voor. Ik draai winxp sp1. Kan iemand me hiermee helpen? bvd
Link naar reactie
Probeer 's het volgende: Deinstalleer alle codecs en installeer alleen die codec die je voor die specifieke film nodig hebt. Het kan nl. zijn dat codecs mekaar in de weg zitten. Of misschien mis je gewoon nog een codec en speelt ie 'm nu af met een ongeschikte codec. Ik gebruik trouwens Zoomplayer 4.0, die geeft ook meteen aan welke codec je dan nog moet installeren. http://www.zdnet.nl/downl.cfm?id=37074 Of gebruik VLC Media Player met z'n eigen interne codecs: http://www.videolan.org/vlc/
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...