Ga naar inhoud

Streepjes in het videobeeld


Aanbevolen berichten

Ik heb een Sony Vaio RS502 Pentium4 3.0 GHz met een Radeon 9200 128 mb videokaart, aangesloten op een TFT scherm van 17 inch. De geinstalleerde beeldschermadapter-stuurpogrammaversie is 6.14.10.6396. Ik heb de laatste updates van Windows (w.o. DirectX-9b). Bij het opstarten van de pc krijg ik nooit een DOS-scherm maar een logo van de fabrikant (Sony), daarna de gebruikelijke Win XP opstartprocedure. Het volgende is me nu ineens opgevallen. In Windows XP is de beeldkwaliteit in 32-bit modus goed, in 16 bits modus geeft het scherm wat vlekkerige kleurschakeringen. Aangezien ik deze altijd op 32 bits heb staan, dus geen probleem. Nu wilde ik een image van een oudere datum terugzetten via opstartdiskettes van Drive Image 2000; dat moet gebeuren in DOS en niet in Windows. Het is me nu opgevallen dat na het opstarten van Drive Image het hele beeldscherm in DOS allemaal vertikale onderbroken streepjes in rijen naast elkaar heeft. Ik heb daarna het BIOS-scherm geopend om te zien hoe dat beeld was en ook daar diezelfde vertikale streepjes in de kleuren wit en blauw. Is Win XP opgestart, dan zie ik geen vertikale streepjes in het beeldscherm. Maar ik heb ontdekt dat als ik een DVD-video wil afspelen er ook dezelfde (heel zwakke) vertikale streepjes in het videobeeld zitten (is me eerder nooit zo opgevallen). Voor de rest werkt alles prima. Wie (her)kent dit probleem, waar ligt het aan en hoe is het op te lossen??
Link naar reactie
Om de fout voor iedereen wat duidelijker en zichtbaar te maken, heb ik op de volgende site twee fotootjes geplaatst: http://home.hccnet.nl/h.w.a.peters/fouten.htm Links de foto van het BIOS-scherm (in DOS) met de vertikale strepen en rechts een foto van het beeld van een spelende DVD met Intervideo voor DVD5 met allerlei vertikale tekentjes. Hopelijk dat iemand dit probleem nu beter herkent en misschien een oplossing weet???
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...