Ga naar inhoud

tft scherm.. pixelvrije merken


Aanbevolen berichten

hallo....ik heb jullie hulp weer eens een keer nodig :P mijn vader mag bij zijn werkgever bij een bedrijf iets van hardware uitzoeken en dat ging toch om een aardig bedrag. waarschijnelijk iets van €500 omdat mijn vaders pc niet uit zulke hele dure onderdelen bestaat, zat hij te denken aan een beeldscherm voor mijn pc (yes!!!! 8) :P ) ik heb nu een samsung syncmaster 750p. een goed scherm opzich. alleen baal ik er toch wel van dat hij bol is. en in deze tijd had hij ook wel groter gemogen. om een lang verhaal kort te maken.....welk beeldscherm moet ik nemen? :P ik ben zelf nogal een grote voorstander van crt monitoren. en dacht daarbij aan de Samsung Syncmaster 959NF. maar die kost "maar" €280. niet dat dat goedkoop is, maar ik mag dus voor veel meer geld besteden :P dus misschien toch naar een tft scherm kijken. nu weet ik dat er toch al hele goeie 17 inch schermen zijn voor die prijs. alleen wil ik wel 100% zeker weten dat ze pixelvrij zijn, want ik weet nu al dat ik me daar aan ga irriteren dus de eerste vraag: welke merken geven daar garantie op? zo ja....hebben die misschien ook goeie 19 inch schermen? of moet ik het in deze tijd nog echt bij een 17 inch houden? verder speel ik natuurlijk vrij veel games en heb ik al videokaart een radeon 9700 pro :wink:
Link naar reactie
Je zou inderdaad het best een 17 inch tft kunnen kopen, want bij 19 inch gaat de kwaliteit naar beneden. En je kan een pixelgarantie afsluiten. Ik denk dat dit wel een mooi schermpje is voor je: iiyama ProLite E431S-W [img:651c6ae3eb]http://www8.alternate.nl/prodpic/450x450/v/v2li16.jpg[/img:651c6ae3eb] voor ongeveer 450 euro Max. resolutie: 1280x1024 Pixels Horizontale frequentie: 24-80kHz Verticale frequentie: 56-75Hz Grootte: inch: 17 Zichtbaar beeld: 43,0 cm Helderheid: 250 cd/m² Kleuren: 16,7 miljoen Pixelafstand: 0,264 mm Kijkhoek: Horizontaal: 140 graden Verticaal: 120 graden Reactietijd: 16 ms Contrast: 450:1 Videobandbreedte: 135 MHz Ingangen: 1 x DVI-I 1 x Power Uitgangen: Koptelefoon Luidspreker (ingebouwd) Energieverbruik: Gebruik: 42 W Standby: 3 W Afmetingen (BxHxD): 369 x 379 x 189 mm Instelmogelijkheden: horizontale/verticale centrering Clock Phase Helderheid Taal Opmerking: 2x 1,5 Watt Speakers Dit is denk ik perfect voor jouw :D
Link naar reactie
Als je bij Mediamarkt bijvoorbeeld een tft-scherm aanschaft, hebben ze standaard de garantie dat je binnen 2 weken mag ruilen. Dit hoeft zonder opgaaf van reden, dus ook bij dead-pixels.....zo zuller er meer zaken zijn die het toestaan, ff navragen dus, maar zeker niet betalen voor dead-pixel garantie.
Link naar reactie
ja die ken ik wel :wink: maar ik vroeg me af of er nog andere keuzes waren dan alleen die :P (die heeft iedereen al :lol: en ik hoef geen speakers erin ) en ik weet dus niet of ik een pixelgarantie kan krijgen omdat het monitor bij een bedrijf wordt besteld...niet direct bij een winkel. en ik weet dus ook niet of ik hem kan zien :( :-? dat topic van ruudfeen had ik hiervoor toevallig gezien.....en ik bedoel dat er geen dode pixels opzitten (vind pixelvrij wel leuk klinken 8) ) maar ik dacht dat ik laatst ergens had gezien dat er snellere 19 inch schermen komen?
Link naar reactie
[quote:117712f9f8="BrigitteW"]CTX heeft volgens mij een 101 dagen pixelgarantie. De overige fabrikanten hanteren de iso-2 garantie op grond waarvan een x-aantal dode (sub)pixels is toegestaan op de miljoen pixels. Ruilen vanwege een te laag aantal dode pixels kun je in dat geval vergeten.[/quote:117712f9f8]idd.....dan zou je iets van 8 dode pixels mogen hebben ofzo :roll: maar zijn er verder geen leuke 17 inch schermen?? want ik weet niet hoe groot de keus is bij dat bedrijf
Link naar reactie
[quote:05cef3732e="zjarl"] idd.....dan zou je iets van 8 dode pixels mogen hebben ofzo :roll: maar zijn er verder geen leuke 17 inch schermen?? want ik weet niet hoe groot de keus is bij dat bedrijf [/quote:05cef3732e] Ongeveer 8 dode SUBpixels of 2 dode hele pixels (of een combi ervan) is die norm. Maarre, ik zou gewoon een specifieke afspraak maken met de leverancier over nul dode pixels-garantie en die afspraak ook zwart op wit zetten (extra opmerking op de factuur daarover plus vermelding van de garantieduur). Mocht die leverancier dat niet willen, dan ga je gewoon naar een andere die dat wel doet. Als je een die-hard gamer bent, zou ik naast de beproefde (heb ik zelf nl. ook, topschermpie :P ) Iiyama E-431S met 16ms responstijd (in zwart, beige of zilver) ook 's kijken naar de 12ms responstijd monitortjes: Samsung 172X Samsung Syncmaster 710T BenQ FP767 http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/341
Link naar reactie
naar die samsung 172x had ik ook al gekeken inderdaad daar werd ik niet zo heel blij van toen ik [url=http://www.tweakers.net/nieuws/32845/?highlight=Samsung+172X+]dit[/url] las ik neem aan dat de 170t dan hetzelfde monitor heeft. maar misschien is dat wel wat voor me vader (die wil nou ook opeens een grotere tft :roll: ) die speelt toch niet zoveel games. die wil alleen een mooie met een zo'n dun mogelijk rand eromheen edit: maar het lijkt erop dat ik hem toch overal kan kopen....want dan koop ik hem wel ergens anders en besteld mijn vader wel een ander scherm daar.
Link naar reactie
[quote:a1711af0d4="De Geest Van Oirlo"]Colportage wet: Alle gekocht artikelen via telefoon / internet mogen binnen een week geruild worden zonder opgaaf van geldige reden, en hierbij krijg je ook 100% van het aankoop bedrag terug. (verzend kosten niet meegerekend dan) Suc6 met het zoeken :wink:[/quote:a1711af0d4] Dan is het ook geen ruilen ;)
Link naar reactie
Zelf ook DIT dilemma gehad (!!!) Ben toch uitgekomen op de iiyama E431s omdat ik dit een prachtig scherm vind vooral voor die prijs (449,00 in de aanbieding) bij VOBIS kon ik nog na 14 dagen het beeldscherm omruilen, maar dit was niet nodig. Een vriendin van mij heeft een duur HP scherm maar ik vind dit beeldscherm mooier , bv de letters zijn scherper. en dan die 3 jaar garantie t.o. 1 jaar van HP. succes met je keuze.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...