Ga naar inhoud

Keuze Belinea 106055 & iiyama Vision Master 1451 (Beide


Aanbevolen berichten

heb je de specificaties van beide schermen, ik weet dat Iiyama supergoede schermen maakt, belinea weet ik niet zoveel vanaf, maar ik zou persoonlijk voor de Iiyama kiezen. Misschien weet iemand anders hier wat over de belinea's. Je kunt ook proberen met [url=www.google.nl]Google[/url] reviews te vinden, bijvoorbeeld met de zoekwoorden Iiyama+visionmaster+1451+review
Link naar reactie
Ik heb even gekeken op de websites van beide fabrikanten en ik moet zeggen dat er weinig verschil in zit bij de specificaties. Ik zou persoonlijk voor de iiyama gaan puur omdat dat door een heleboel mensen als een heel goed merk wordt gezien. Maar wat is het prijsverschil tussen deze 2 monitoren?
Link naar reactie
De dotpitch van de Belinea van 0.25mm is beter dan die van de Iiyama met 0.26mm, maar veel scheelt het idd. niet. De Iiyama is nl. weer ietsje goedkoper. De ergonomische resolutie zit bij de Belinea op 1280x1024@85Hz, bij de Iiyama op 1280x1024@89Hz, dus dat ontloopt mekaar ook niet echt. Het design van de Iiyama vind ik persoonlijk mooier (beetje rond) en de naam Iiyama zegt toch ook meer dan Belinea in de monitormarkt. Je krijgt ook 3 jaar on-site garantie op een Iiyama monitor! De Iiyama is ook een eurootje of 15 goedkoper, daar kan je weer mooi schoonmaakspul voor je monitor van kopen ... :lol: http://www.iiyama.nl/1024x768/php/showmonitor-crt.php?monitorid=22 http://www.tweakers.net/pricewatch/22607 http://www.belinea.com/include/zeigemonitor.asp?monitorid=722&sprachid=101&landid=81&lang=1 http://www.tweakers.net/pricewatch/20162
Link naar reactie
[quote:fef71e4768="gerben"]Belinea is wel een echt budgetmerk.[/quote:fef71e4768]P'don? Tuurlijk niet. Belinea maakt prima schermen die niet per definitie onderdoen voor die van Iiyama. Niet dat Belinea in het geheel geen budget schermen maakt, maar de vergelijking is iig niet eenzelfde als: Lada vs. Mercedes.
Link naar reactie
Dat is inderdaad een moeilijke keuze, beide schermen zijn kwalitatief erg goed. De iiyama heeft natuurlijk veel meer naamsbekendheid dan belinia maar laatstgenoemnde maakt intussen ook ontzettend goede schermen, in tegenstelling tot de middelmatigheid waarmee ze vroeger begonnen. Ik denk dat het uiterlijk van je monitor ook mee mag spelen in deze prijsklasse, kies gewoon die monitor die het beste bij je past. Je kunt natuurlijk ook beide monitoren gaan vergelijken in de winkel, zet ze naast elkaar en bekijk ze eens op hoge resoluties, vind een testprogje en zie hoe het zit met zaken als moire, helderheid en contrast, convergency en dat soort zaken. Uiteraard kun je ook reviews opzoeken maar vergeet niet dat reviews best wel gekleurd kunnen worden door de reviewers gevoelens over bepaalde merken.
Link naar reactie
[quote:ed4042f0f7="Interficior"] Heb bijvoorbeeld nog geen een CRT van Iiyama gezien waarvan het beeld recht is.[/quote:ed4042f0f7] Het beeld kan je instellen met die knoppies aan de voorkant ... :P als je doorgaans 1 schermresolutie hanteert, dan hoef je dat ook maar 1 keer te doen, de monitor onthoudt nl. deze settings.
Link naar reactie
[quote:27c1d74a4c="dr. dennis"] Mijn voorkeur gaat op het moment uit naar de bilinea. Daar deze een plat scherm heeft. Maar zijn beide schermen wel goed om games te spelen?[/quote:27c1d74a4c] Nou, als je ff die specs van beide schermen bekeken had: effectief zijn ze allebei 18" ... dus ze zijn ongeveer even bol. Games ermee spelen lijkt me best, waar verwacht je problemen mee dan? Responstijd-/ghosting-probleem heb je bij TFT's ... niet bij CRT's. Een 'Bilinea' zou ik trouwens niet nemen, ik vermoed dat er een naad over dit scherm loopt ... :lol:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...