Ga naar inhoud

Probleem met kleuren instellen


Aanbevolen berichten

Mijn oom heeft sinds kort een oude computer van het werk gehad. Dit is een verouderd type en hij wil eerst een beetje overweg raken met een computer voordat hij echt een goede koopt. Ook wilde hij er spelletjes op voor zijn zoontje. Die wilde ik er dus opzetten maar geen van allen deden ze het goed, omdat het beeldscherm op 16 kleuren stond ingesteld. Toen heb ik geprobeerd om de kleuren hoger te zetten maar het gaat niet hoger dan 16 kleuren. Hoe kan ik dit probleem oplossen? Bij het schermpje van beeldscherm staat: "Acer 1555 op Standaard PCI grafische adapter (VGA)" Ik heb ergens gelezen dat dan je videokaart nog niet ingesteld is en dat het daaraan ligt.
Link naar reactie
Je moet ff de nieuwste drivers installeren. Windows herkent dit als een 'standaard videoadapter' en kan dan de kleuren niet hoger instellen dan 16 kleuren. ff de nieuwe drivers installeren kan het probleem verhelpen. Wat is het voor videokaart? dan kun je ff op de site van de fabrikant ervan de nieuwste drivers even zoeken. :wink:
Link naar reactie
Meestal hebben die al wat oudere bedrijfscomputers zo'n desktopkast met de monitor erop, kan dat kloppen? Dit zijn vaak werkstations met geen echte grafische kaart maar een grafische chip die op het mainboard zit gesoldeerd. Inderdaad kun je met een systeemanalyseprogramma zoals hierboven beschreven achterhalen wat voor een chip het is. Ik gebruik hier trouwens voor datzelfde doel Everest, ook een bekend programma'tje. De kleuren kunnen inderdaad niet hoger gezet worden omdat Windows een standaard grafische adapter detecteert, dit betekent dat er nog geen driver geladen is voor de adapter, dit kun je ook zien in het apparaatbeheer van het configuratiescherm. Dus wat al gesuggereerd wordt: Zien dat je een driver krijgt en dan zal het hoogstwaarschijnlijk goed gaan. Groetjes J.W.
Link naar reactie
[quote:889471a46f="jwspruyt"] Dus wat al gesuggereerd wordt: Zien dat je een driver krijgt en dan zal het hoogstwaarschijnlijk goed gaan.[/quote:889471a46f]Precies, ik heb met mn allereerste pc (PI 166MHz) ook zo'n probleempje gehad met een Sis6215 (ofzow iets) met 2MB. Deze kon toen de resolutie ook niet hoger instellen dan 640x480 met 16 kleuren. Na het downloaden en installeren van de driver kon hij op 1024x786 met 32bit kleuren. En kon ik weer spelletjes spelen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...