Ga naar inhoud

meerdere monitors op 1 computer


Aanbevolen berichten

He hallo allemaal, Ik heb een Sapphire 9600 XT Edition videokaart waar ik 2 beeldschermen op heb staan. Maar nu wil ik er eigelijk een derde bij hebben. Kan ik zomaar een simpele videokaart erbij prikken of gaat dat elkaar storen. Zo ja, is er dan een andere oplossing. Groeten, Arie van der Kuil
Link naar reactie
Ja, dat kan i.m.h.o :D Je moet dan een PCI videokaart erbij kopen (hier en daar zijn ze nog wel verkrijgbaar) en daar de derde monitor op aansluiten. Ik meen dat ik dezelfde werkwijze hier op het forum wel eens heb gelezen. Je hebt een ATI kaart dus ik meen dat daar Hydravision bij zit waarmee je dat kunt configureren. En anders Hydravision downloaden :wink: Groetjes van Jan Willem
Link naar reactie
Voor die truuk heb je geen extra software nodig (Hydravision werkt volgens mij ook alleen maar met Ati-kaarten). Je kunt (in theorie) iedere willekeurige grafische kaart die in een PCI-slot past gebruiken. In de praktijk was er voor Win98SE een (korte) lijst met namen van kaarten/chipsets die daarvoor geschikte drivers hadden. Grootste nadeel is dat de hardware-acceleratie van die tweede kaart niet door Windows wordt (of werd) ondersteund in Direct3d. Met OpenGL-toepassingen kon je het plezier al helemaal vergeten, want Windows ondersteunt dat (nog steeds?) niet. btw : Als je heel veel geduld hebt dan is er straks een betere oplossing ... Met de toekomstige PCI-Express-standaard moet het straks mogelijk zijn om zonder problemen snelle kaarten tegelijk te gebruiken. Of er ook (betaalbare) moederborden komen die daarvoor geschikt zijn is nog de vraag ...
Link naar reactie
Je zou op deze site wellicht wat meer info kunnen vinden : http://www.fsmagazine.nl Wat in het geval van MS FS ook schijnt te kunnen is het gebruik van een losse pc+monitor die dan via een netwerk oid met de 'server pc' communiceert. Ik weet alleen niet of dit een standaardfeature van FS is of dat je er nog aparte programma's voor nodig hebt. Voor zover ik weet gebruikt men die manier om complete cockpits & instrumentenpanelen na te bouwen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...