Ga naar inhoud

Dual monitor met geforce 5200?


Aanbevolen berichten

hallo! ik heb al enige tijd een geforce fx5200 kaart (128 mb) in gebruik. bevalt prima, en nu las ik dat 'ie ook dual monitor support heeft. dat treft, want ik heb ook een tweede ingang voor een tweede monitor in m'n PC :) alleen: hoe krijg ik een dual monitor werkende? in mijn instellingen (rechtermuisknop op bureaublad > eigenschappen > tabblad instellingen) heb ik geen mogelijkheid om aan te geven dat ik de tweede monitor wil inschakelen. bestaat er nog een andere manier om de tweede monitor bij windowsXP bekend te maken? als ik m'n monitor er gewoon in zet en de PC start, gebeurt er met die monitor nl. niets. alvast bedankt!!!
Link naar reactie
[quote:ffca045b17="Rob_A"]hallo! ik heb al enige tijd een geforce fx5200 kaart (128 mb) in gebruik. bevalt prima, en nu las ik dat 'ie ook dual monitor support heeft. dat treft, want ik heb ook een tweede ingang voor een tweede monitor in m'n PC :) [/quote:ffca045b17] ingang voor een 2de monitor? dus je sluit een kabel achter op je videokaart aan en die sluit je aan op je pc, die 2de ingang ??? Veder, check de FAQ !!
Link naar reactie
bedankt voor jullie reacties! sorry als ik onduidelijk was, ik bedoel inderdaad dat ik een tweede monitoringang heb achterin mijn PC. ik had de FAQ erop nageslagen maar ik word er niet echt wijs van. in het stuk http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?p=624829#624829 komen meerdere monitoren ter sprake, maar alleen in relatie tot een DVI. ik ben een leek op dit gebied dus dit zegt me heel weinig. ik weet wel dat mijn kaart geen DVI heeft. ik heb een "8x AGP kaart met TV-Out via S-Video". begrijp ik nou goed dat ik een connector ofzo moet aanschaffen? hulp is bijzonder welkom!
Link naar reactie
Ik heb ook een fx 5200 en het werkt harstikke goed (heb het ooit eens getest). Je gaat naar je bureaublad, rechtermuisknop, eigenschappen, instellingen, geavanceerd, geforce fx 5200, nvieuw. Vanaf daar spreekt het eigenlijk voor zich. (erg simpel bericht, maar er staat overal waar je op moet drukken. ) :D
Link naar reactie
MichelG & Comp-Freak: ook jullie bedankt voor de reactie. Michel: ik kan nview vinden via instellingen > geavanceerd. da's dus mooi :D ik zie daar opties als "enable window spanning across multiple displays" (tab windows) en "enable multiple desktops" (tab desktops). beiden heb ik 'aan' staan, dus dat lijkt mij goed. maar er gebeurt verder niets, mijn tweede monitor blijft zwart (en ja, hij is niet kapot!). zie ik iets over het hoofd? heb jij bij eigenschappen > instellingen wel 2 monitoren staan? de helpfunctie van windows zegt daarover nl. "Klik op het pictogram voor de secundaire monitor en klik vervolgens op Het bureaublad uitbreiden naar deze monitor. ". maar ik zie helemaal geen pictogram voor de tweede monitor. heb jij dat wel? Comp-Freak: ik ben een leek op dit gebied, maar wat is de 'd-sub aansluiting' precies? is dat de naam van de tweede aansluiting voor de tweede monitor? alvast bedankt!
Link naar reactie
Ik heb heel even een screenshot gemaakt van hoe het erbij mij uitziet. Dit is met de nieuwste driver. (check even of je ook de nieuwste drivers hebt) [img:afffba3b05]http://home.wanadoo.nl/simongrin/computertotaal/screenshot%20nview.jpg[/img:afffba3b05] Bij de pijl moet je de toepassing kiezen die jij nodig vind. En even over die aansluitingen. Je hebt een vga, dvi en tv-out aansluiting. De monitor die je nu hebt zit op de vga aansluiting. Op de dvi aansluiting moet je tweede monitor. Hier zal deze waarschijnlijk niet meteen op passen, maar daar heb je een verloop stukje voor. En dan heb je de tv-out, dit is om aan te sluiten op je tv. Ik hoor het wel weer. :)
Link naar reactie
hee michel, bedankt voor je reactie. wordt zeer gewaardeerd! nu snap ik waarom ik niet kan doen wat jij zegt: ik heb geen optie 'nView' bij mijn instellingen staan! de handleiding van nvidia zegt hierover: "This option does not appear if you have only one display device attached. It appears only when you have more than one display device attached." dus da's logisch dat ik die optie niet zie. alleen als ik mijn tweede monitor inplug (en de PC herstart, je weet maar nooit), dan zie ik die optie nog steeds niet, terwijl 'ie wel als 'display device' herkend zou moeten worden. toch? wat doe ik fout? hoe heb jij het voor elkaar gekregen dat jouw tweede scherm wel als 'display device' is gezien? aansluitingen: volgens mij heb ik geen dvi aansluiting. ik heb wel twee 'gewone' monitoraansluitingen achterin m'n PC zitten en mijn beide monitoren passen daar prima op.
Link naar reactie
hee michel, ik heb wel een screenshot alleen geen webruimte waar ik het neer kan zetten. :( voor wat het waard is: mijn screen ziet er *exact* hetzelfde uit als bij jou (maar dan in het engels), alleen de optie 'nView', dus dat onderdeel wat bij jou in het grijs is geselecteerd, ontbreekt. daardoor zie ik dus ook niet de pulldown bij jouw pijl van 'nView-modi' staat. maar heb jij ook twee VGA-aansluitingen? of een DVI en een VGA? maar dat zou verder toch niets uit mogen maken? ik bedoel: ik heb twee monitor-aansluitingen, ik heb (dus) een grafische kaart die dual display aan kan, maar toch lukt het niet? wat gaat er fout....[/img]
Link naar reactie
Heb je die nieuwe driver over een oudere versie heen geinstalleerd? Ik heb mijn Geforce driver verwijderd (computer eigenschappen->hardware->apparaatbeheer) en na opnieuw opstarten driver 56.72 geinstalleerd. Als je dan opnieuw opstart krijg je deze: [img:628fc276ae]http://www.plokk.com/files/h(2).JPG[/img:628fc276ae] Als je kiest voor de typische installatie kan er weinig fout gaan. dan krijg je bij je beeldscherm opties het volgende scherm [img:628fc276ae]http://www.plokk.com/files/h(3).JPG[/img:628fc276ae] Als je dit scherm dan nog niet krijgt moet je misschien je s-video snoer controleren.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...