Ga naar inhoud

Ondersteunt een GF3 AGP 1.0?


Aanbevolen berichten

Hallo maatjes, Ik had voor mijn PIII 1Ghz een Geforce FX 5600 gekocht maar kwam tot ontdekking dat hij niet in de AGP slot wou. Hij paste precies (qua lengte)maar ik kon hem er niet helemaal induwen. Moederbord is een ASUS CUV4X-C Ik dacht eerst dat hij er wel in zou passen omdat mijn mobo AGP 4x ondersteunt. Maar dat bleek dus niet het geval te zijn. De Geforce FX die ondersteunde AGP 2.0 dus pastte hij niet in de ASUS Mobo. Nu is mijn vraag: Past een Geforce 3 wel in mijn mobo? Ik had ook gedacht aan een Geforce 4 maar denk dat die er ook niet in past. Met vriendelijke groet,
Link naar reactie
Mensen, agp 1/2 en 4 draaien op (ik dacht) 3,3 volt. Agp 8 op 1,5 volt. Daar zit ook het verschil. Een agp 8 (3.0 dus) kaart kan vaak wel in een agp 2.0 slot, maar dan moet de kaart dual voltage zijn. Dit kan je zien aan de hapjes in de kaart, bij het deel dat je in het agp slot doet. Hierdoor past hij dus ook niet, omdat deze kaart kennelijk niet dual voltage is. (correct me if wrong)
Link naar reactie
Agp 1.0 = Agp 1/2 x Agp 2.0 = Agp 4 x Agp 3.0 = Agp 8 x Die GF FX5600 is dacht ik een agp 8x kaart. (dus 3.0) Als die kaart alleen werkt op 1,5 volt dan past hij niet in een Agp 1.0 en 2.0 slot. De GF 3 is dacht ik een Agp 2.0 kaart. Waarschijnlijk past die wel. Ook een GF 4 past waarschijnlijk wel. Maar anders, kijk even naar die aansluiting. Als er 2 hapjes uit zijn, dan past ie zeker.
Link naar reactie
De CUV4X-C mobo van ASUS ondersteunt AGP 4x maar de manual van de Geforce FX zegt dat er minimaal een AGP 2.0 slot beschikbaar moet zijn. En omdat de GF FX 5600 er niet in past denk ik dat het geen AGP 2.0 slot is maar en AGP 1.0 of 1.1 ??? Aangezien AGP 1.0 alleen 1x en 2x ondersteunen kan het dan zijn dat de mobo AGP 1.1 ondersteunt?
Link naar reactie
Ik heb ongeveer hetzelfde probleem gehad.. Heb ( nu nog ) een p3-800 met een agp 1.0 slot met daarin een Gf3-ti200 die het verder prima doet Nu kreeg ik via mijn werk een ati radeon 9600 maar deze paste er absoluut niet in er miste namelijk een inkeping ( dus een agp 3.0 only) videokaart... daarna deze kaart geruild voor een Gf fx 5600 die deze inkeping wel had.. hij paste dan ook perfect maar werken ho maar.. gaf iets aan van acpi bios error , ik kwam wel in windows maar dan met 8 kleuren ofzo en installeren wou niet.. Dus van als hij past werkt het ook gaat niet helemaal op dus mijn Gf3-tje zit er weer in en de fx5600 ligt in de kast te wachten op een ander systeem .. zucht :(
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...