Ga naar inhoud

2 beeldschermen, halve prestaties?


Aanbevolen berichten

Nee, de prestaties blijven zo goed als gelijk. Tenminste als je hem als kloon gebruikt. Ik heb het eigenlijk nooit met twee monitoren geprobeerd, maar met een monitor en een tv. En daar merkte ik geen prestatie verschil. Maar mag ik vragen wat je eraan hebt om met een spel twee keer hetzelfde te zien? Want volgens mij heb je hier niet veel aan. Wordt je alleen maar gek van. :o
Link naar reactie
[quote:e5773058e2="Comp-Freak"]Ja, voor het 2e scherm is er ook een 2e ramdac. Maar als je hem als extended zet, dan moet de grafische processor wel voor 2 rekenen, en dat kost kracht en geheugen.[/quote:e5773058e2] Klopt gedeeltelijk. Natuurlijk moet er dan voor 2 beeldschermen worden gerekend. Maar framerate is toch alleen belangrijk bij games. En de meeste games ondersteunen geen 2 beeldschermen. Ik draai hier ook met 2 beeldschermen, en wanneer ik game maakt het volgens mij geen verschil of ik nou 1 of 2 beeldschermen heb draaien.
Link naar reactie
Ik heb het even getest en het maakt bij mij niet zoveel uit of ik 1 of 2 monitoren gebruik. Zolang je op de ene monitor geen zware grafische dingen doet (filmpje kijken o.i.d.) maakt het met gamen niet uit. De framerate is in FarCry nagenoeg gelijk. Mijn systeem: XP2800+ 1024 MB RAM Radeon 9800 Pro 128 MB @ 9800XT
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...