Ga naar inhoud

Resolutie kwestie


Aanbevolen berichten

Ik zit een beetje te twijfelen. Ik wil jullie hulp inroepen medeforummers. Ik heb een Iiyama HM903DTA 19 inch monitor. Ik werk nu onder 1152x864@100Hz. Ik vind de letters wel prettig groot zo. Ik sta te twijfelen om de monitor op 1600x1200@100Hz te zetten. Waarom? Omdat ik meer overzicht heb en mijn spellen er minder kartelig uitzien. Met internet heb je een gigantisch uitzicht. Wat zouden jullie doen? Ook met het oog op de nabije toekomst. Het scherm is op 1600x1200 nog goed leesbaar en mijn spellen presteren ook prima op 1600x1200. Niet alleen de resolutie telt, draait Doom3 ook lekker op 1600x1200. Even voor het gemak aan jullie: Systeem specifikaties: Intel Pentium 4b 2,4 GHz Intel 845 moederbord 1024 MB DDR 400 geheugen Sapphire Ati Radeon 9800pro 128MB videokaart 52 speed Lite-On brander 16 speed Samsung DVD lezer Iiyama HM903DTA Vision Master pro 454 19 inch.1152x864@100Hz 1 USB key 1024MB 1 USB fotocam 64 MB
Link naar reactie
En het bovenstaande schijnt heel goed te gaan bij een Radeon 9800PRO. Mij lijkt verder dat moderne spellen heel gemakkelijk moeten kunnen draaien op deze resoluties en 100 Hz kijkt absoluut lekkerder dan 85. Mensen zeggen soms dat hoger dan 85 Hz toch niet te zien is maar daar ben ik het niet mee eens, want de mijne hier staat ook op 100, en ik zie het verschil gewoon heel goed. Inderdaad slijt je monitor er wel wat harder van maar ja, wat wil je? Als je een motorfiets op z'n staart trapt slijt 'ie ook harder maar je krijgt er wel wat voor terug :D Groetjes J.W.
Link naar reactie
Ik draai al langere tijd op 1600x1200x85 met mijn 19" iiyama en ik moet zeggen dat het gewoon heerlijk werkt; op dat punt ben ik gewoon verliefd geworden op dit beeldschermpje. Zoals gezegd moet je spellen ook instellen op deze resolutie maar dat is persoonlijke keuze. Ik zou zeggen: gewoon doen.
Link naar reactie
[quote:b8465f6a9a="jwspruyt"]En het bovenstaande schijnt heel goed te gaan bij een Radeon 9800PRO. Mij lijkt verder dat moderne spellen heel gemakkelijk moeten kunnen draaien op deze resoluties en 100 Hz kijkt absoluut lekkerder dan 85. Mensen zeggen soms dat hoger dan 85 Hz toch niet te zien is maar daar ben ik het niet mee eens, want de mijne hier staat ook op 100, en ik zie het verschil gewoon heel goed. Inderdaad slijt je monitor er wel wat harder van maar ja, wat wil je? Als je een motorfiets op z'n staart trapt slijt 'ie ook harder maar je krijgt er wel wat voor terug :D Groetjes J.W.[/quote:b8465f6a9a] Helemaal mee eens. Je koopt zo'n monitor om hem te gebruiken, dus ik zou ook gewoon de hoogst mogelijke refresh rate kiezen. Bovendien is de prijs van een fatsoenlijke 19 inch monitor tegenwoordig zo laag dat het echt niet uitmaakt of je zo'n monitor iets eerder moet vervangen. Maar goed, resolutie en refresh rate blijven een persoonlijke zaak, ik ken mensen die prima werken bij een refresh rate van 75 hz, dus ja, het blijft een persoonlijke keuze...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...