Ga naar inhoud

Geforce versus Radeon.


Aanbevolen berichten

Welke kaart is nu de beste optie? Ik kan dus een ati radion 9600 pro kopen voor 120 euro of moet ik kiezen voor een Creative GeForce 4 Ti 4600 die nog niet gebruikt is ( nieuw in doos) voor 95 euro. Systeem is een xp2600 met 1 gb ddram 400 mhz op xp prof. Ik ben dus niet systeem gebonden. Misschien iets anders, budget is dus rond de 120 euro. Thanks anyway en ben geen hardcore gamer.
Link naar reactie
nou gezien een grote benchmark test van TomsHardware Guide, liggen die twee kaarten die jij opnoemt, heel heel erg dicht bij elkaar. Als ze dan al niet eenzelfde score hebben. Dit in diverse games. Wat dat betreft zou je voor de goedkoopste kunnen gaan, en dat is de Geforce in dit geval Er zit echter 1 maar aan. Die Radeon 9600Pro is een directX9 kaart en de Geforce 4 is een DirectX 8 kaart als ik het goed heb. Je mist dus een hoop met de Geforce 4 aangezien die geen Direct X 9 ondersteund en dat tegenwoordig een hoop games dit toch wel als een vereiste hebben. In dat geval zou ik dus toch 120 euro betalen en voor de R9600Pro gaan. Hier is die link van de Hardware test. [url]http://www20.tomshardware.com/graphic/20031229/vga-charts-03.html[/url][/url]
Link naar reactie
t ligt er volgens mij aan wat je wil. Meeste spellen gebruiken directX9 maar zijn wel degelijk te spelen met een directx8 kaart hoor.... Alleen je mist dan de directx9 effecten.. met als gevolg dat het wat minder mooi is allemaal. Echter die 9600 voor 120 euro is wel een leuke kaart. dus doen zou ik zeggen
Link naar reactie
[quote:5094cc70e2="bartma"] De powercolor is in duitsland toch zo'een 25 euro goedkoper.[/quote:5094cc70e2] powercolor heeft er geloof ik ook wat kaartjes tussen die ze 9600pro noemen en dan lopen de geheugenspeeds doodleuk een stuk langzamer.... (dacht ik van madview weet ik dit 100% zeker van pwrcolor 70%)
Link naar reactie
Hier kun je deze vinden van madview.[url]http://www.memoryplus.nl/index.php?kieskeurig=35[/url] Ik dacht die van 400/600 corememory te nemen (139 €) Die powercolor is voorlopig stock 0 , alleen de xt versies zijn nog te krijgen. Juiste keuze? Inderdaad, die van powercolor lopen dan op 200 mhz i.p.v. 300.
Link naar reactie
[quote:4d5f064399="bbx"]ah zo. En in Duitsland betaal je dus 100 euro voor een R9600 pro van PowerColor? Want de Club 3d versie is hier in Nederland te krijgen vanaf 115 euro namelijk. Ik vermeld het alleen. :wink:[/quote:4d5f064399]ik zou ook gewoon voor de Club3d uit nederland gaan hoor, voor die 15 euro zou ik de moeite niet nemen en daarbij komt, altijd handig als er wat met de kaart is om gewoon in NL te blijven...
Link naar reactie
Graag wil ik hier nog aan toevoegen dat een Radeon 9600 PRO wel een DirectX 9 kaart is en dat je dan alle beeldverbeterende content horende bij DirectX wel kunt zien maar dat de kaart deze verbeteringen natuurlijk wel een beetje vlot op het scherm moet kunnen krijgen. Ik zeg niet dat deze kaart een slechte keus is hoor, maar je moet natuurlijk niet vergeten dat een Radeon 9800 PRO wel een behoorlijk stuk sneller is. Veel winkeliers en schreeuwerige verpakkingen geven hoog op over DirectX maar het zal duidelijk zijn dat een grafische kaart als (bijvoorbeeld) een Radeon 9600SE van een echt goed DirectX 9 spel alleen maar een diavoorstelling op het scherm kan vertonen. Groetjes J.W.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...