Ga naar inhoud

Monitorverkleuring


Aanbevolen berichten

Ik heb een probleem, Sinds ik mijn Zalman ZM-RS6F (die koptelefoons) heb, heb ik een probleem, waar ik een kwartiertje terug achter kwam. Ik was dus net in CS en toen zag ik de linkerbovenhoe een beetje trillen: ik dacht: hum, het zal me wel nog nooit zijn opgevallen. Even later, zag ik dat het water paars was in de lijnkerbovenhoek. Er was dus iets goed mis. Dus ik denk: Ik zet de Zalman af, en zet hem op de monitor. Opeens was het weg. Nog de stekkers eruit gehaald maar niks mocht baten. Dus er zit iets in die Zalman van magnetische aard, maar dan andersom ofzo, ik snap het ook niet helemaal. Valt hier nog wat aan te doen, of wordt het een nieuwe monitor kopen?
Link naar reactie
Het is vrij logisch dat er een magneet zit in een luidspreker (koptelefoon of niet)... :roll: . Maar, wat is nu het probleem, wat mocht niet baten (welke stekkers heb je losgehaald om te kijken of het wegging?)? In principe moet een beetje monitor tegen een magneet kunnen, tenminste, zeker als de afstand ertussen redelijk is. Zo heb ik twee normale stereospeakers er ongeveer 10 cm van afstaan. Dat is geen probleem, zolang ik ze niet al te hard zet (dan zie ik het trillen in het beeld, maar of dat nou de monitor is die trilt, of de magnetische kracht, dat weet ik niet). Misschien wordt het dus tijd voor een nieuw monitor ja, zeker bij een hoofdtelefoon zou hij geen problemen mogen opleveren.
Link naar reactie
De monitor bepaalt de plek waar de electronen van het electronenkanon heen gaan met magneten. Door nu magneten erbij te plaatsen, komt de straal niet op de juiste plek op het fosfor en krijg je een raar tril-effect. Ook kan er kleurverandering onstaan. Ik zelf heb eens groene vlekken gezien, gelukkig gaan ze na een tijdje of degaussen weg :)
Link naar reactie
Hum, ik blijf het raar vinden dat toen ik ze er weer opzette, dat het toen weer weg was. Maar het is nu al een stuk minder, het is al flink afgezwakt, hoewel ik het nog wel zie. Toch niet echt netjes van Zalman dat ze hun koptelefoons niet hebben afgeschermt. Ps. Mijn monitor heeft geen degauss, het betreft namelijk een ecthe 15" CRT: Philips 105 S
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...