Ga naar inhoud

TV kaart versus analoog


Aanbevolen berichten

Je sluit toch je tv en digitale video aan op je tv kaart? Dan staat volgens mij je tft scherm hier buiten :wink: Een scherm dient alleen maar om de beelden weer te geven. Dus ik snap je vraag niet helemaal. Of heb ik hem nu al beantwoord? In ieder geval we horen het wel weer als het nog niet gelukt is. :wink:
Link naar reactie
Ik ben er vanuit gegaan dat een digitaal signaal als output van de Tv kaart verbonden met het beeldscherm dat alleen een analoog signaal verwerkt geen goede aanpassing is en derhalve ten koste van de beeld kwaliteit gaat. 1. Is mijn veronderstelling juist. 2. Past het beeldscherm zich automatisch aan. 3. Het gaat hier alleen over interface digitaal naar analoog. Beste groet en dank.
Link naar reactie
Waarschijnlijk haal je twee dingen door elkaar heen. Namelijk het verschil tussen een videokaart (ook wel 3d kaart genoemd) en een tv kaart. Namelijk je videokaart zend alleen singalen uit. Dit is dus voor je monitor. Dan heb je een tv kaart, die ontvangt alleen singalen. In dit geval van je tv en digitale video opname. Deze twee kaarten staan apart van elkaar. Maar werkt het nu dan niet? :-? ik hoor het wel :wink:
Link naar reactie
Inderdaad heb je gelijk. Aan de video kaart verandert er niets. De configutatie blijft hetzelde en de TV kaart is eigenlijk de kanalen zoeker met de coax kabel. De analoge ingang naar het scherm is een 15 pins en voor digitaal de DVI speciale kabel indien de video kaart deze voorziening heeft en ook het scherm. Ik heb een Radeon 9200 SE, 128mb, TV out, CRT en DVI. Heb ik een TFT scherm met alleen een analogen ingang dan kan ik de DVI vergeten. Met dank.
Link naar reactie
Inderdaad, als je alleen een vga aansluiting op je tft hebt dan kun je deze niet op je dvi uitgang aansluiten. Dit kan wel met een dvi naar vga converter. Maar dan schiet je er niks mee op met de kwaliteit. Dus het zal zo moeten blijven werken zoals het nu ook werkt. Was dit nu je vraag ? :D En als dit de vraag was, dan is deze nu beantwoord :wink:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...