Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Potmeters in een monitor zijn gewoonlijk dingetjes van een ongeveer een vierkante centimeter groot, zijn plat en zitten met drie pinnetjes in de printplaat en staan overeind en meestal in een rij aan de rand van de print De dikte is enkele milimeters en in het midden zit een kruisje of een sleuf on de instelling van de monitor te doen, door draaien wordt een contactje over een hoefijzervormig koolbaantje bewogen en veranderd de weerstand ervan. Dit kan niet zonder kennis en speciale apparatuur. Pff
Link naar reactie
hmm daar zal ik verder maar vanaf blijven dan. :wink: 'k heb een andere vga-kabel geprobeert maar dat geeft geen beter resultaat. :-? ik heb wel het idee dat de monitor nu minder trilt (het is voornamelijk dat hij in de breedte groeit en krimpt, dus het zal wel aan zo'n potmeter liggen) alleen als het beeld snel wisselt is het echt feest! de schaduwen zijn gebleven maar ik denk niet dat het moire is want als ik hem op 1024x768 instel is het nog even erg.. en dat is toch de optimale resolutie voor een 17"
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...