Ga naar inhoud

3d kaarten in laptop


Aanbevolen berichten

hallo, ik begin na de zomervakantie aan een studie in eindhoven. Zeer waarschijnlijk is het daarbij nodig om een laptop aan te schaffen. Deze moet dus wel 4 jaar een beetje fatsoenlijk meekunnnen. nu heb ik enkele laptops gevonden die qua processor en geheugen wel goed zitten, maar voor welke van de volgende 3d-kaarten moet ik gaan.ik wil ook wel graag een beetje kunnen gamen op mijn laptop. ik ben helaas niet meer zo up-to-date als het gaat om Nvidia vs. ATI kaarten, alvast bedankt, groeten roper nVidia Geforce FX5100 Go, 128 MB DDR ATI Mobility RADEON 9000 IGP tot 128Mb nVidia Geforce4 440 Go GeForce FX Go5600 met 3D capaciteit 64 Mb VRam
Link naar reactie
ik kan kiezen tusse 2 systemen laptops, welke zou verstandig zijn? Merk : Fujitsu Siemens Type : AMILO D 7830 Schermgrootte : 15 inch Processor type : Intel Pentium 4 HT Snelheid processor : 3.06 GHz Video : ATi Mobility Radeon 9000 Videogeheugen : 64 MB Geheugen : 512 MB Harde schijf : 40 GB CD/DVD : DVD+RW Diskettestation : Nee Audio : AC97 Modem : 56 kB LAN : 100 Mb W-LAN : Nee USB : 5 x Firewire : 1 x Toetsenbordindeling : VS Internationaal Besturingssysteem : Microsoft Windows XP Home Edition prijs: 1499 euro ----------------------------------------- Merk : Fujitsu Siemens Type : AMILO D 1840 Schermgrootte : 15 inch Processor type : Intel Pentium 4 Snelheid processor : 2.6 GHz Video : ATi Mobility Radeon 9600 Videogeheugen : 128 MB Geheugen : 256 MB Harde schijf : 40 GB CD/DVD : DVD+RW Diskettestation : Nee Audio : AC97 Modem : 56 kB LAN : 100 Mb W-LAN : 802.11b USB : 3 x Firewire : 1 x Toetsenbordindeling : VS Internationaal Besturingssysteem : Microsoft Windows XP Home Edition prijs:1599 euro
Link naar reactie
nou volgens mij kun je met beiden goed gamen hoor farcry ed zullen niet op de hoogste resolutie's lopen, maar 1024x768 met medium details zullen ook de huidige spellen wel aardig lopen en anders speel je ze op 800x600, maakt toch niet zo veel uit op een laptop. als je je laptop koopt om te gamen zou ik wel eentje kopen met een 9600/m10 ipv een 9000/m9
Link naar reactie
Moet het een Siemens zijn? Ik kreeg van de week een foldertje in de bus van Acer met daarin een TravelMate 292LMi. Dat was er één met een centrino 1.50GHz, 15 inch TFT, 256 DDR RAM, 40GB HDD, 56K modem, Dual DVD-RW, WIFI Lan 802.11g, USB 2.0, Firewire en een 64MB ATI Mobility Radeon 9700 !!!! Voor € 1499,- incl btw. Mooi plat dingetje :) Succes met je keuze.
Link naar reactie
[quote:5bc8fdf332="RicardoS"]Moet het een Siemens zijn? Ik kreeg van de week een foldertje in de bus van Acer met daarin een TravelMate 292LMi. Dat was er één met een centrino 1.50GHz, 15 inch TFT, 256 DDR RAM, 40GB HDD, 56K modem, Dual DVD-RW, WIFI Lan 802.11g, USB 2.0, Firewire en een 64MB ATI Mobility Radeon 9700 !!!! Voor € 1499,- incl btw. Mooi plat dingetje :) Succes met je keuze.[/quote:5bc8fdf332] Wel wat weinig geheugen voor als je wil gamen. :wink: :roll: maar dat kun je er natuurlijk ook altijd nog wel bijkopen.
Link naar reactie
De tweede laptop met de 9600 heeft ook maar 256MB geheugen, dus wat dat betreft maakt het niet heel veel uit. Die Acer is wel een hele mooie om ook mee te gamen. Pentium M is ook behoorlijk snel op 1,50 GHz. Doet niet onder voor een P4 2,4-2,6. Koop er 256MB extra bij en je hebt een geweldige laptop om mee te gamen.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
het is uiteindelijk dit geworden: Notebook behuizing • 15,4 inch WXGA TFT beeldscherm • Intel® Pentium® 4 processor 3,0 Ghz HTT • 512 MB DDR PC2700 geheugen 333 MHz • 128 MB ATI Mobility Radeon 9000 videokaart • 60 GB EIDE harddisk• DVD+R/RW Combo en CD-writer drive • 5-in-1 digitale kaartlezer • Geïntegreerde Digital Bay voor HP USB Digital drive • IEEE 1394 interface; Wireless LAN 802.11g • Microsoft Windows XP Home Edition •
Link naar reactie
[quote:e925227808="roper"]in de winkel zeiden ze dat dit de beste grafische kaart voor in de laptop van nu was, het was het nieuwste model[/quote:e925227808] Serieus??? :-? Of ze hebben geen verstand van pc´s of ze hebben gelogen. Een van de twee. De beste grafische kaart voor laptops is volgens mij momenteel de Radeon 9700. Deze kaart presteert op gamegebied vele malen beter dan de Radeon 9000. Volgens mij heeft de 9000 ook geen Direct X9 support, weet ik eigenlijk wel bijna zeker. Staat IGP niet ook voor "Integrated Graphics Processor"? In dat geval heb je te maken met een geintegreerde kaart en dat is al helemaal bagger.
Link naar reactie
als ik de mobilty radeon 9000 met 128 mb zou willen vergelijken met de geforce kaarten waar moet ik dan aan denken,ik ben namelijk niet zo bekend met het niveau van radeon kaarten en dan zou ik concreet weten aan wat voor prestaties ik met deze kaart moet denken in vergelijking met de geforce, waar ik wel verstand van hebt.wat is er trouwens zo slecht aan IGP
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...