Ga naar inhoud

5200 versus 9200


Aanbevolen berichten

Voor iemand zoek ik een juist videokaartje tot en niet hoger dan 75 euro. Ik zit zelf een beetje te twijfelen tussen de 9200 (DX8.1) en de 5200 (DX9) omdat beide redelijk gelijkwaardig scoren. De persoon speelt geen schietspellen of dergelijke maar wel 3D pinballspellen en simulators. Welke zou ik moeten kiezen? Of is er nog een betere kaart voor dit geld?
Link naar reactie
Als je een Ti4200 kunt krijgen, zeker voor een Ti4200 gaan. Helaas is de verkrijgbaarheid van die kaarten ook niet denderend. Ik wil aanraden om dan eens naar een Radeon 9600SE te gaan kijken. Dit is een DX9 kaart die sowieso beter scoort als de FX5200. Niet dat je er veel aan hebt dat ie DX9 ondersteund, het gros van de tijd zal de kaart toch te traag zijn de effecten met een respectable framerate op het beeld te toveren. Maar het is iig een betere keuze dan een FX5200 / Radeon 9200.
Link naar reactie
Een aantal maanden geleden heb ik ook getwijfeld tussen precies deze kaarten, de FX5200, Radeon 9600SE en Radeon 9200, het is uiteindelijk een 9200 (non SE) geworden. De 9600SE is door zijn 64 bits geheugenbus vaak trager dan de 9200 en inderdaad, de DX9 capaciteiten van de 9600SE daar heb je niet veel aan, evenals die van de FX5200. Ik ben zeer tevreden met mijn keus. Beter een behoorlijke DX8.1 kaart dan een trage DX9 kaart.
Link naar reactie
[quote:759df99ede="bbx"]Kijk, en daar hebben we dus ome Tom weer voor: [url]http://www.tomshardware.com/graphic/20031229/vga-charts-03.html[/url][/quote:759df99ede] Maar één zo'n specifieke benchmark is ook niet zaligmakend natuurlijk...zelf zou ik ook voor de ti4200 gaan en als je die, zoals je zegt, voor 79 euro kan krijgen...doen!
Link naar reactie
  • 5 weken later...
Ik heb zelf een fx 5200 en kan niet anders zeggen dat ik er zeer tevreden over ben, Mijn overige systeemspecs zijn dan ook niet erg hog, een p3 1ghz met 256 mb sdram. Misschien is het makkelijk als je de andere specs er ook bij zet, want een radeonx800 heeft weinig nut in bv een systeem als het mijne.
Link naar reactie
Uit de FAQ: http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=82902 [quote:8a1f89f6b6][b:8a1f89f6b6]Ik kwam net een topic tegen van een jaar geleden, en ik ben het helemaal met de starter van het topic eens! Zal ik het topic eens even omhoog schoppen? [/b:8a1f89f6b6] Dat kun je waarschijnlijk beter niet doen. Wanneer je een topic van ouder dan twee weken omhoog schopt (dit doe je door er op te reageren) zonder dat je echt iets toe te voegen hebt, wordt dit als vervelend gedrag ervaren en bestaat de kans dat het topic gesloten wordt. Het kan zelfs zo zijn dat wanneer je dergelijke acties vaker uithaalt er minder prettige gevolgen voor jou als gebruiker aan verbonden zijn. Wanneer er sprake is van bijvoorbeeld nieuwe ontwikkelingen, inzichten o.i.d. en het topic het echt verdient om onder de aandacht gebracht te worden is het geen probleem wanneer je op een oud topic reageert. [/quote:8a1f89f6b6] Kortom Orcer, hoe goed ook bedoeld, de topic is reeds 1 maand oud, gelieve geen oude topic's uit de sloot te halen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...