Ga naar inhoud

System failed VGA Test


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik had een vraag betreffende de monitor en VGA. Normaal liet ik mijn monitor altijd aanstaan, en als het systeem dan uitgeschakeld werd, dan ging de monitor automatisch naar standby, dus groene led bleef knipperen. Nu ik echter een nieuw moederbord heb ingebouwd en de boel weer aangesloten had, ben ik iets raars tegen gekomen, wat op zich niet zo'n probleem is, maar aangezien ik dan ook wil weten hoe dat zit stel ik dus de vraag. Als ik nu de monitor aan laat staan, en ik schakel het systeem in, dan komt er geen beeld (led van de monitor blijft groen knipperen), ik hoor dan een gesproken mededeling (pratende POST met mijn moederbord) "System failed VGA test" In de manual rerfereert dat naar een oplossing in de trend van dat de vga kaart niet goed aangesloten zit cq kapot is, of de kabel zit niet goed aangesloten. Nu is dit beide niet het geval. Als ik nu het systeem en de monitor gewoon uitschakel, en daarna druk ik eerst de monitor aan, en vervolgens de PC, dan krijg ik wel beeld, en dit is dus het probleem. Is er iets wat ik in het bios moet veranderen, misschien bij power settings? Hieronder volgen wat gegevens van het systeem. Moederbord : Asus P4P800-E Deluxe Processor : Intel P4 3.06 HT (533 Mhz FSB) Geheugen : 1 GB intern (1 x 512 MB (Dane elec) 2 x 256 MB) Videokaart : ATI Radeon 9700 Pro Monitor : 19" Samsung Syncmaster 957 MB Hoop zo de vraag voldoende te hebben geformuleerd, anders lees ik het wel of er een aanvulling nodig is!! Alvast bedankt
Link naar reactie
hoi, Ik weet niet of je de connector van je monitor achterop in je PC hebt zitten of dat de connector in een contactdoos/stopcontact zit? In het geval dat je de connector achter in je PC hebt zitten moet bij het aanzetten van de PC automatisch ook de monitor aangaan.. Als ik ernaar gis, zal mijn suggestie wel niet kloppen, want voor de hand liggend.. Mvgrt.Peiky
Link naar reactie
De monitorkabel loopt vanaf de monitor naar de PC waar hij aangesloten zit op de Videokaart, daarbij zit er ook nog een USB kabel aangesloten, echter wat die voor nut heeft moet ik nog ff uitzoeken. Hij heeft het ook altijd op die manier gedaan, echter nu ik alles een beetje vernieuwd heb, doet hij het alleen als ik eerst de monitor aanzet en dan de PC!! In ieder geval bedankt voor je reactie
Link naar reactie
[quote:44a50e6dd9="Nico34"]De monitorkabel loopt vanaf de monitor naar de PC waar hij aangesloten zit op de Videokaart, daarbij zit er ook nog een USB kabel aangesloten, echter wat die voor nut heeft moet ik nog ff uitzoeken. Hij heeft het ook altijd op die manier gedaan, echter nu ik alles een beetje vernieuwd heb, doet hij het alleen als ik eerst de monitor aanzet en dan de PC!! In ieder geval bedankt voor je reactie[/quote:44a50e6dd9] Ik bedoel de stroomkabel van je monitor, zit die achterin je PC? en ik denk dat je die USB-Kabel helemaal niet nodig hebt als ik het goed heb.
Link naar reactie
Sorry was wat overbodig dnk ik, ik had de stroom stekker even in een ander contact gestoken, en ik dacht he hij doet het!! Nu kom ik net thuis, en de monitor led knippert dus gewoon groen. Na het aanschakelen van het systeem krijg ik dus weer geen beeld, en krijg ik weer de melding failed System VGA test. Ga dus maar even verder zoeken....zou het iets in het Bios zijn?? Als ik de hele boel dus uitschakel en later weer aan zet, dan doe ik dus eerst de monitor aan, en dan de PC, en dan gaat het goed....weird Greetz
Link naar reactie
Nee, die DVI aansluiting nog niet, maar de videokaart presteert voor de rest goed, Catalyst 4.5 geinstalleerd, en draait voor de rest goed, het is alleen het begin, dus bij een standby stand van de monitor, en het aanschakelen van de PC krijg ik die melding. In ieder geval voor je antwoord, we gaan het wel proberen Greetz
Link naar reactie
weetje dit probleem heb ik ook. als ik niet eerst mijn monitor aan zet dan start mijn pc niet op. en als ik dan zeg maar mijn pc eerst opstart dan hoor ik dat piepje niet wat normaal wel hoort. ik ben er nog steeds niet achter want ik kan mijn geheugen niet verwisselen of iets dergelijks (geen andere pc thuis). maarja zolang ik het in die volgorde doe dan gaat het goed en dan heb ik niks te klagen.
Link naar reactie
volgens mij heb je toch een verborgen hardware conflict of is een component niet 100 percent. Dat wordt dus strippen (ik neem aan dat je de pc zelf hebt gebouwd) [b:d298ad00ad]Probeer eens een andere videokaart ?[/b:d298ad00ad] Nog steeds zelfde, dan alle componenten eruit en stapsgewijze bouwen.
Link naar reactie
Heb hem wel zelf gebouwd, en ik denk dat ik dat maar eens ga doen, ik weet nog wel iemand met een videokaart, want zelf heb ik er maar 1, namelijk die ATI Radeon 9700 PRO, met de allerlaatste Catalyst versie, en dat werkt voor de rest perfect!! Maar we kunnen niets uitsluiten Thx for the tip
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...