Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Allereerst, ik wist niet zeker of dit in een ander forum onderdeel moet, maar deze lijkt me toch de beste. Ik heb een XFX GeForce 4 MX440. Niet een se of zo. (Verder 64 mb ddr en agp 4x) [url=http://www.xfxforce.com/product_view.php?sku=PVT17KMA]Dit is em[/url] In de handleiding wordt tv capture als functie vermeld en als ik die extra drivers installeer vindt de pc ook die hardware: [img:762eeaa080]http://home.wanadoo.nl/martietebrake/appbeheer.JPG[/img:762eeaa080] De rode stipjes geven de onderdelen aan. Ook powerdirector werd bij de kaart geleverd. Lijkt me dus ook voor videocapture functies en zo. Nu de vraag: Het rare is dat de videokaart alleen maar een dvi, standaard monitor aansluiting (d-sub??) en een tv out heeft. Dus geen tv tuner waar ik de antennekabel op kan aansluiten. Toch beweert apparaatbeheer dat er een tv tuner is. Hoe kan dat? Heeft iemand anders ook dit probleem? Is dit gewoon slordig van XFX? Wel ondersteuning, maar geen aansluitingen?
Link naar reactie
Hey, dank je, eindelijk reactie. Ik weet zeker dat hij dit wel ondersteund. Staat nl in de handleiding en ook de driver cd van XFX heeft de TV capture drivers er op staan. Dit is allemaal niet het geval bij mijn vriend die een XFX GF4 mx 420 heeft. Dus ik weet zeker dat het er op zit, anders kan windows toch ook niet de apparaten installeren?
Link naar reactie
Bij je linkje staat toch TV-[b:c3cc9dee04]out [/b:c3cc9dee04]vermeld. Als er een capture mogelijkheid op je kaart zit, staat er altijd ook een vermelding zoals "vivo" (video -in/-out) bij. Volgens mij zijn alleen de ati all in wonder kaarten uitgerust met een ingebouwde tv-tuner. Bij vivo kaarten moet je nog altijd een videorecorder of een tuner-module aansluiten wil je tv beeld op je PC krijgen.
Link naar reactie
Ik weet ook wel dat er op de site van XFX niks over gezegd wordt. Maar dat is ook het rare. Mijn kaart staat alleen op de USA site. Niet op de Europe site van XFX. En zoals al eerder genoemd, er staat toch echt in de handleiding dat er een tv-capture op zit. En hoe kan windows nou iets installeren dat er niet eens op zit? Zie ook plaatje in 1e post.
Link naar reactie
Dit komt omdat er waarschijnlijk twee uitvoeringen bestaan. En de gene die jij hebt heeft deze functies niet. Maar omdat ze zo lui zijn, geven ze gewoon 1 soort driver. Ik zou zeggen dit is geen probleem. En als de aansluitingen er niet zitten, dan weet je wel zeker dat je videokaart het niet ondersteund :wink:
Link naar reactie
Die aansluiting wil in principe niet veel zeggen. Op mijn asus kaart zit ook maar één aansluiting voor vivo (lijkt op een S-video aansluiting) maar dan zat er wel een splitter ('n soor break-out box) bijgeleverd met daarop 4 aansluitingen: composite in/uit en S-video in/uit. Staat er in de handleiding niet bij hoe je de boel moet aansluiten? Als er op de doos van je kaart alleen TV-out vermeld staat, en er geen extra kabels bijzitten, denk ik dat het capture gedeelte van de handleiding niet voor jouw kaart van toepassing is.
Link naar reactie
[quote:dfcffb4435="Larry Laffer"]Die aansluiting wil in principe niet veel zeggen. Op mijn asus kaart zit ook maar één aansluiting voor vivo (lijkt op een S-video aansluiting) maar dan zat er wel een splitter ('n soor break-out box) bijgeleverd met daarop 4 aansluitingen: composite in/uit en S-video in/uit. Staat er in de handleiding niet bij hoe je de boel moet aansluiten? Als er op de doos van je kaart alleen TV-out vermeld staat, en er geen extra kabels bijzitten, denk ik dat het capture gedeelte van de handleiding niet voor jouw kaart van toepassing is.[/quote:dfcffb4435]Dat stekkertje wat jij bedoelt is een verloopt stukje. Deze convert een s-video singaal naar een composite singaal. Hier staat de videokaart buiten. :roll:
Link naar reactie
  • 2 weken later...
als je het zeker weten moet je de kaart even bekijken. als er een soort rechthoekig metalen doosje op zit (meestal philips, maar bij deze kaart nvidia dan?)heeft ie een tv tuner. het zal er ook wel op staan dan zal het wellicht de bedoeling zijn dat je de tv out als ingang gebruikt. als ie er uitziet als een standaard kaart heb je echt pech
Link naar reactie
dat zal inderdaad dan een slordigheid zijn, wel is het vreemd dat de drivers wel geinstalleerd worden, dat is nog veel slordiger als het een driver voor alle verschillende xfx videokaarten, dan zal er wellicht een foutje zijn opgetreden met het verwisselen van kaarten van hen die wel tv tuner hebben. maar zoiezo is dat vreemd want zo als hiervoor gezegd werd, vivo videokaarten kaarten hebben geen tv tuner alleen een ingang voor videosignaal. tv kaarten zijn meestal los en hebben dan ook een radiotuner erbij in.
Link naar reactie
[quote:8f15311281="r-type"]dat zal inderdaad dan een slordigheid zijn, wel is het vreemd dat de drivers wel geinstalleerd worden, dat is nog veel slordiger als het een driver voor alle verschillende xfx videokaarten, dan zal er wellicht een foutje zijn opgetreden met het verwisselen van kaarten van hen die wel tv tuner hebben.[/quote:8f15311281] Dat kan in mijn geval zeker, maar ook in andere gevallen denk ik niet. Ik heb nl eerst de videokaart driver geinstalleerd en daarna de wdm drivers. Als ik de wdm drivers installeer bij een kaart die niet ondersteuning heeft voor dit soort opties zal er een foutmelding gegeven moeten worden. Sterker nog, nadat ik de wdm driver setup doorgelopen ben, start ik opnieuw op nadat daar voor gevraagd is. Tot dan toe is er nog geen hardware geinstalleerd. Pas bij het opnieuw opstarten van windows vind hij opeens nieuwe apparaten en installeerd hij die.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...