Ga naar inhoud

Compaq Proliant 400 Videokaart bijplaatsen


Aanbevolen berichten

Beste Computer techneuten, ik heb van een vriend een Compaq Proliant 400 Server gekregen die ik voor mijn zoontje wil ombouwen naar een gewone PC om eenvoudige spelletjes te doen. De geluidskaart inbouwen was geen probleem, eveneens het installeren van WinXP. Nu heb ik gezien dat er een hele lange video/netwerkkaart (1Mb) in zit. Als ik deze omwissel voor een normale (32Mb) videokaart dan hoor ik alleen maar een paar piepjes bij het opstarten en gebeurt er verder niets. Nu vermoed ik dat de draadjes die op de oude kaart zitten een belangrijke rol spelen. Wie kan mij vertellen wat ik moet doen om de kaarten zo om te wisselen dat de computer gewoon werkt de nieuwe kaart. Het betreft trouwens een P2, 400Mhz, SCSI aansluitingen en 192 Mb intern geheugen. Bedankt voor de tips ! Olf
Link naar reactie
Bij die oude modellen pc's is nog wel es ingesteld dat als er een videokaart gevonden wordt, dat hij dan automatisch overschakeld naar de videokaart > heb je duz beeld op je monitor via de 'nieuwe' videokaart, en niet via de on-board. Die twee peipjes kunnen aanduiden dat er op het scherm wordt weergegeven dat het systeem veranderd is. Ik heb nl. soortgelijk iets gehad.
Link naar reactie
Het syteem start gewoon niet op na de piepjes. Met de originele kaart geen problemen. Met het bijplaatsten van de nieuwere kaart 2 piepjes en geen beeld/opstarten. Oude kaart eruit, andere piepjes maar niet opstarten. Nieuwere kaart eruit en gewoon opstarten met de oude kaart. Groet, Catman
Link naar reactie
Hoi, ik heb de firmware geupdate en de nieuwe videokaart gewoon naast de oude geplaatst. Ik zie aan het opstartscherm dat de nieuwe kaart wordt herkend. Hierna stopt de pc met een paar piepjes en de error "101-Option Rom Checksum Error" . Toch maar proberen om de oude kaart te verwijderen ?? De Error betekend "Replace Rom, Replace System Board" Wat te doen ?? Olf
Link naar reactie
ik heb net een programma geïnstalleerd waarmee ik wat meer informatie over de computer heb gekregen. De oude kaart is volgens mij een scsi/raid kaart waarop een fancontroller/scsi controller/video connector en rj-45 connector zitten gemonteerd. Ik denk dat ik deze dus niet kan verwijderen. Olf
Link naar reactie
Hallo Ouwe Rot, bedankt voor de respons, mijn kennis van computers gaat tot een bepaald niveau............en dat stopt hier. Ik hoop dat ik iemand op dit forum tegenkom die misschien de oplossing weet. Persoonlijk denk ik dat er iets in de Bios of iets met Switches gedaan moet worden. Aan de andere kant is de videokaart misschien toch te nieuw........ Olf
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...