Ga naar inhoud

Logon pagina Dual screen XP


Aanbevolen berichten

Ik heb 2 monitoren, en 2 videokaarten (1 AGP en 1 PCI). Alles werkte perfect totdat ik tijdens het knutselen mijn PCI kaart opblies (achterplaatje was krom en daardoor zat the kaart schuin in het PCI slot..) Als ik nu opstart krijg ik alleen een zwart scherm te zien wanneer ik normaal het login scherm hoor te krijgen. Normaal was mijn secudaire scherm zwart dus is denk dat ik op een of andere manier alleen het secundaire scherm zie. Als ik onder save mode opstart dat werkt het wel. Ik heb al geprobeerd daar alle videokaarten behalve mijn primaire te disablen, maar dat werkt niet... Heeft er iemand een idee hoe ik dit op kan lossen? Ik zat te denken aan een registry hack waardoor ik standaard ingelogd word en dan in normal mode verder kan klooien met videokaart instellingen...
Link naar reactie
Wat voor videokaarten zijn het? En je krijgt dus wel het windowslogo te zien in het begin maar het logonscherm dus niet? Hmz.... raar :-? Probeer eens je pci kaart met een andere pci kaart om te wisselen. Dus bijv. je pci video kaart met je modem. Dan zullen we wel verder zien :D Greetz, Sylvester :D
Link naar reactie
[quote:6375a16c7c="Sylvester"]Wat voor videokaarten zijn het? En je krijgt dus wel het windowslogo te zien in het begin maar het logonscherm dus niet? Hmz.... raar :-? Probeer eens je pci kaart met een andere pci kaart om te wisselen. Dus bijv. je pci video kaart met je modem. Dan zullen we wel verder zien :D Greetz, Sylvester :D[/quote:6375a16c7c] Het is een ATi Radeon 9000 en ik heb verschillende PCI kaarten geprobeert, maar geen enkele combi heeft tot nu toe gewerkt... Ik zal nog eens verder proberen.. Misschien gooit mijn TV kaart wel roet in het eten, softwarematig uitschakelen werkt niet, zal hem er eens helemaal uit halen... Het blijft een raar probleem...
Link naar reactie
[quote:39057e838c="Rebel"]Blijkbaar niet Toolkit... [img:39057e838c]http://squaries.phrea.com/puzzled.gif[/img:39057e838c][/quote:39057e838c] Gelukkig ben ik zelf al iets verder, 1 van de 2 doet het inmiddels :P :lol: :D De oplossing was alle verwijzingen naar ATI en radeon 9000 uit registry weghalen en alle bestanden wissen. Daarna in savemode videokaarten weggooien, save mode resolutie aanpassen aan 1024x 768, rebooten en drivers opnieuw installeren vanaf windows CD... Na een miljoen keer rebooten bleek hij het eindelijk te doen... Ben alleen bang als ik nu reboot dat het weer niet werk.. :(
Link naar reactie
*edit* Heh, heb ik weer :roll: [quote:ef846ba9c8="toolkit"]Ik heb al geprobeerd daar alle videokaarten behalve mijn primaire te disablen, maar dat werkt niet...[/quote:ef846ba9c8] Die PCI kaart zit er niet meer in of? Als ik het begrijp, wil je gewoon weer normaal beeld met je 9000 krijgen of probeer je die oude pci kaart weer werkend te krijgen? [Ik zou sowieso in safemode je videokaart drivers verwijderen en weer opnieuw @ restart installeren, mocht je dat nog niet hebben geprobeert.]
Link naar reactie
[quote:14b55600fc="kamakazi"] Die PCI kaart zit er niet meer in of? Als ik het begrijp, wil je gewoon weer normaal beeld met je 9000 krijgen of probeer je die oude pci kaart weer werkend te krijgen? [Ik zou sowieso in safemode je videokaart drivers verwijderen en weer opnieuw @ restart installeren, mocht je dat nog niet hebben geprobeert.][/quote:14b55600fc] PCI kaart zit er idd nog niet in.. heb ik er maar uit gehaald om eerst bij de basis te beginnen... In safe mode videokaart drivers verwijderen en weer opnieuw @ restart installeren werkte op een of andere manier niet goed... het lijkt alemaal te werken, maar na reboot toch geen beeld meer.. heel vaag.. vandaar dat ik er ook zo lang mee gestoeid heb... corrupte driver of zo denk ik.. Binnenkort dus maar weer proberen de PCI kaart er bij te steken..
Link naar reactie
[quote:47035c6ab8="toolkit"][...]vandaar dat ik er ook zo lang mee gestoeid heb... corrupte driver of zo denk ik.. Binnenkort dus maar weer proberen de PCI kaart er bij te steken..[/quote:47035c6ab8] Ik vermoed dat het meer overgebleven 'restjes' waren. In vraag 10 van het videokaarten FAQ staat iets over het grondig verwijderen van ATI drivers, maar ik weet niet hoe het zit met Windows zelf en de andere videokaart driver mocht eigenlijk dáár het probleem zitten. Als je toch steeds weer zwart beeld krijgt, dan vermoed ik dat Windows toch 'denkt' dat er een tweede kaart aanwezig is en die als primair aanziet. Zou het uitmaken als je in de BIOS je primaire scherm nog op PCI hebt staan? Had je daar al naar gekeken of zou zoiets met maar één kaart niet uit moeten maken? Even terzijde en erg banaal: Windows herinstallatie, maar ik zou pas als laatste naar dat middel grijpen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...