Ga naar inhoud

Is dit gohsting op iiyama E511S ?


Aanbevolen berichten

Overgehaald door een prima recentie in de PC gameplay heb ik een iiyama Prolite E 511S aangeschaft. 20 inch groot en een respons van 16 ms. Perfect zou je zeggen. Helaas pindakaas. Willekeurig welke game ik start, zodra ik beweeg worden de achtergronden onscherp. Zo onscherp dat ik me niet kan voorstellen dat er mensen zijn zie gamen met schermen waarvan de responstijden hoger liggen dan de 16 ms. Daarom krijg ik de indruk dat ik zelf iets over het hoofd zie. Het scherm werkt op Win XP pro radeon 9700 pro kaart snelle HD 1024 MB geheugen drivers meegekregen bij scherm installed (op website geen andere gezien) Aangezien ik nooit gohsting heb gezien (alleen maar over gelezen) kan ik niet zggen of dit fenomeen gohsting is. Voorbeeld: Als ik strafe langs een muur schokt de uur meer voorbij dan dat ik langsloop. Als ik me omdraai worden alle achtergronden wazig. Er is met goed fatsoen niet op te gamen. Is hier een oplossing voor?
Link naar reactie
Precies RD, vandaar dat ik m kocht. Ik heb het met Painkiller aan de tand gevoeld maar ook met een gouwe ouwe als Counter Strike. Na posten gisteravond ook eens in een office toepassing gekeken: ramp. Bij verslepen van vensters een vette rand er achter aan. Vsinc weet ik niet, ga ik naar kijken, anders straks het scherm retour afzender. Wat een kater.
Link naar reactie
Dat is een raar verschijnsel:Met de proview monitor van mij vader(die ene uit de 17 inch lcd test in de CT en daar zo laag scoorde op de respons) kan ik nog heel goed spellen spelen.Ik had dan ook wel verwacht dat dat scherm wat jij hebt dat beter zou doen.ik denk dus ook dat dit niet normaal is.Je kan proberen nieuwe drivers voor je videokaart er op te zetten.
Link naar reactie
Vsync heb ik inmiddels gevonden en wat gespeeld met de instellingen. Zonder resultaat overigens. Het iiyama scherm wwas in desktop eigenlijk alleen echt scherp op 1600x1200. Het gohsting effect deed zich daar overigens ook voor; met een extra venster open en dan ermee bewegen was het na-ijl effect uiterst duidelijk (soms wel 1 cm dik!!) Painkiller heb ik op zowel 1600x1200 als 1024x768 geprobeerd. Opvallend vind ik dat bij 1600x1200 het scherm terugzakt naar maximaal 60 Hrz. Voor mij was t duidelijk: dit scherm deugd niet en is inmiddels retour. Gelijk wat reclame voor PCVergelijk: gewoon geld terug zonder enige spatjes of wat dan ook. Perfect. Gelijktijdig heb ik als "test" scherm nu gratis en voor nop een HP 2035 staan met gelijke specs als de iiyama. Deze heeft met 1600x1200 mijn vetrouwde 85 Hrz en is beduidend beter. Het blijft echter een test; het moet gezegd; mijn oude beestje (Sony Trinitron E400) heeft toch het scherpste beeld. Die komt dus gewoon weer terug te staan. Ik wacht nog wel een jaartje of zo, immers, de eerste schermen met 12 ms responstijd zijn al op de markt. CRT ik tot dan gewoon ff door.
Link naar reactie
Goede vraag. Ik heb nu een tijdje gespeeld op de HP en hoewel die voilgens mij toch beter is als de iiyama vind ik t allemaal niet denderend. Heel veel beelden geven de suggestie van scherp, maar zijn t niet. Op beide schermen vind ik bij snelle bewegingen de scherstelrespons te traag. Bij het bewegen van complete vensters vind ik de randen ronduit gekarteld. Ik vermoed dat de iiyama beter moet kunnen presteren en dat ik een brak exemplaar had. Maar tegelijkertijd liggen mijn eisen denk ik (te) hoog. Maar waarom zou ik eigenlijk de lat lager leggen? € 1000,00 voor een schermpje, dan mag ik de eisen toch hoog leggen?
Link naar reactie
Ik ben het met je eens dat als je een scherm van zo'n 1000 Euro koopt dat je hoge verwachtingen van hebt en dat je er wel kwaliteit van eist. Persoonlijk ben ik erg te spreken over de prestatie's van mijn 17" 16ms E431S in game's en ik ben zelf ook redelijk kritisch. Ik heb echter geen ervaring met de E511 en de HP waar je het over hebt. Ik zou graag dergelijke schermen een keer aan de tant voelen, als ik daar ooit de kans voor krijg laat ik mijn visie over dit scherm weten.
Link naar reactie
Voor mijn vrouw heb ik een NEC-Mitsubishi LCD1701 Black besteld. Ook een scherm op 16 ms maar 'slechts' 17 inch. (Ikzelf wil minimaal 19 inch) Zij zal dit scherm alleen voor office toepassingen gebruiken, maar ik zal m zeker ook zelf eens duchtig aan de tand voelen op games. Tegen de tijd dat hij er is laat ik van me horen.
Link naar reactie
Een kennis van mij heeft ook de iiyama Prolite E 511S, ik ben pas bij hem geweest om eens wat games erop te proberen, maar ze draaien perfect, kraakhelder beeld en absoluut geen last van Ghosting. this dat dat scherm zo duur is, want ik kan hem gewoon niet betalen van mn zaterdagbaantje, maar anders had ik hem zo aangeschaft. Ik denk dus dat je een misbaksel hebt ontvangen want die van mn kennis is megagoed!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...