Ga naar inhoud

nieuwe video kaart


Aanbevolen berichten

Ik merk het zeker ik had eerst een XFX Geforce 4 Ti 4200 64mb en nu een sappire 9800 Pro 128mb. Kon eerst geen far cry op z'n mooist draaien, nu wel!!!!! Zou het zeker doen!!!!!!!!! _____________________________________________________________ AMD Athlon 2000, Sappire 9800 Pro, Cosair 512 PC 2700
Link naar reactie
[quote:dec322ab01="brammy!"]ik heb een gfti4200 (overgeklokt en een andere koeler) met 128 mb en daar kan ik nu al mijn spellen op zijn mooist op spelen (ook far cry) maar de 9800 pro is nog steeds beter[/quote:dec322ab01] nee dan mis je details omdat een ti 4200 geen dx9 effecten kan latewn zien .. en AA en AF moet je al helemaal niet aan hebben staan want dan doet die het echt niet goed....
Link naar reactie
Het levert zeker prestaties op. De Ti4400 moet het nog doen met Dx8 terwijl de 9800 Pro al Dx9 heeft. Ik weet niet of je ook nog wil gaan overclocken. Daarvoor is een ATi beter geschikt. Een nVidia loopt ong. op zijn maximale wat hij halen kan. Als je die overclockt dan wil dat nog wel eens vragen om problemen. Een Ati niet. Die heeft nog altijd een marge over om te clocken. Daarom heeft nVidia ook van die grote stofzuigers op zijn videokaart zitten en Ati niet! :D Greetz, Sylvester :D
Link naar reactie
[quote:9275613ae4="Sylvester"]Ik weet niet of je ook nog wil gaan overclocken. Daarvoor is een ATi beter geschikt. Een nVidia loopt ong. op zijn maximale wat hij halen kan. Als je die overclockt dan wil dat nog wel eens vragen om problemen. Een Ati niet. Die heeft nog altijd een marge over om te clocken. Daarom heeft nVidia ook van die grote stofzuigers op zijn videokaart zitten en Ati niet! :D [/quote:9275613ae4] Nou... Niet elke nVidia kaart heeft dat zo. Neem bijvoorbeeld een PoV 5900XT. Daarvan kan je het geheugen van 700 naar 950 schuiven. Dat noem ik nou niet echt een kleine OC'marge. Ook 5900's en 5900U's klokken dacht ik wel goed. Alleen dat DDR2 klokt niet goed, wat dacht ik op een 5700U zit en op 5800U. Maar dat zit ook weer op een ATi kaart, de 9800XT ofzo.
Link naar reactie
Interficior is ook niet goed op de hoogte volgens mij. :roll: DDRII zit op de uiterst zeldzame GeForce FX 5800 Ultra en ATI Radeon 9800 PRO 256mb DDRII versie. op de 9800XT zit DDR 1 geheugen en op de FX 5700U zit DDR en in sommige gevallen GDDR3 (wat wel goed overklokt) Verder kan ik met je meegaan voor wat betreft de FX5900XT, die is prima over te klokken.
Link naar reactie
[quote:0060107e3c="Red Dragon"]Interficior is ook niet goed op de hoogte volgens mij. :roll: DDRII zit op de uiterst zeldzame GeForce FX 5800 Ultra en ATI Radeon 9800 PRO 256mb DDRII versie. op de 9800XT zit DDR 1 geheugen en op de FX 5700U zit DDR en in sommige gevallen GDDR3 (wat wel goed overklokt) Verder kan ik met je meegaan voor wat betreft de FX5900XT, die is prima over te klokken.[/quote:0060107e3c] Heu, ja ik zat al te twijfelen met 5700U -> GDDR3 en of het nou de XT of pro was. Maja, dankjewel voor het rechtzetten [size=7:0060107e3c]en mij voor gek zetten.[/size:0060107e3c]
Link naar reactie
[quote:3be728d61a="jwspruyt"]Verder ook kijken of die Radeon 9800 Pro ook BGA geheugen heeft. Ik heb ergens op ditzelfde forum gelezen dat BGA beter is dan standaard geheugen. BGA is te herkennen aan de vierkante vorm van de geheugenchips. Goedkoper geheugen is rechthoekig. Groetjes van J.W. :D[/quote:3be728d61a] TSOP (het goedkopere) heeft pinnetjes aan de zijkant waarmee het communiceert, BGA (het duurdere) communiceert dmv van "balletjes" aan de onderkant. Hier kun je ook het verschil aan zien :) Maar de vorm is meestal zoals jw het zei :wink:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...