Ga naar inhoud

Verticale Synchronisatie


Aanbevolen berichten

De Vsync-functie synchroniseert volgens mij de fps (frames per second) van de grafische kaart met de Refreshrate van de monitor. Als vsync aanstaat, kunnen de frames per second van de grafische kaart niet hoger liggen dan bv 85 of 100Hz (al naar gelang de instelling van de monitor), zelfs al kan de kaart meer beelden leveren. Normaal gesproken kun je vsync wel aan laten staan (is volgens mij ook het beste). Alleen bij benchmarktests kun je het beter uitzetten, omdat je anders geen accurate testresultaten krijgt. Ik weet niet zeker of ik het zo goed uitgelegd heb, ik hoop het. Mocht het niet helemaal kloppen zullen de graka-nerds me wel verbeteren. :wink: Groeten!
Link naar reactie
[quote:331718cf80="DBP"][...]Als vsync aanstaat, kunnen de frames per second van de grafische kaart niet hoger liggen dan bv 85 of 100Hz (al naar gelang de instelling van de monitor), zelfs al kan de kaart meer beelden leveren. [..][/quote:331718cf80] Klopt :) Elk beeld wat wordt verzonden naar de monitor is gesynchroniseerd met de beeldopbouw van de monitor zelf. Dan krijg je niet van het zogehete tearing van je beeld in spellen (dat het volgende frame al wordt weergegeven op een stuk op de monitor terwijl op de andere helft van de monitor nog het vorige frame wordt weergegeven) omdat de framerate en de beeldopbouw (monitor Hz) van elkaar verschillen.
Link naar reactie
[quote:30a1f403ae="Duketheboss"]o, dus spellen werken beter als je VSYNC aan hebt staan?[/quote:30a1f403ae] Hangt van je definitie van 'beter' af. Voor grafische benchmark programma's kun je het beterder uitzetten voor een (evt.) hogere score, maar als ik zelf game, hou ik het liever aan, omdat ik mij snel kan irriteren aan tearing van het beeld. Hangt ook van je monitor af natuurlijk. Als die maar 60Hz doet op 1024*768 (zoals mijn oude monitor) en met een FPS game als je framerate doorgaans hoger dan die 60 ligt, dan zal ik het uitzetten, wil je net je tegenstander een paar beeldjes eerder zien :wink: (of als je muis van 'lagged' aanvoelt ).
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...