Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Heb een oude Compaq Deskpro van stal gehaald om deze als server in te richten. Loop tegen het probleem aan dat ik [bij opstarten] geen beeld krijg op zowel een oude 14" Compaq als een 19" Iilyama CRT. Heb de videokaart [standaard, AGP2 8MB] vervangen door een GF2 32Mb zonder bevredigend resultaat helaas. Alle stekkers zijn gecontroleerd en het AGP-slot is schoongemaakt. Weet iemand waar de oorzaak van mijn probleem kan liggen?
Link naar reactie
//Ederveen De computer start wel gewoon op, maar het enige probleem is dat je geen beeld krijgt? De videokaart die er eerst in zat, is dat onboard? Misschien dat je die handmatig moet uitschakelen of sowieso i.c.m. een CMOS reset als je gebruik wilt maken van een andere videokaart.
Link naar reactie
@kamakazi >> [quote:8d9626c079]De computer start wel gewoon op, maar het enige probleem is dat je geen beeld krijgt? [/quote:8d9626c079] Computer start idd gewoon op, maar zie niets. PC is clean, heb nog geen OS draaien, heb W2K Pro klaar liggen, maar kan er nu niets mee... [quote:8d9626c079]De videokaart die er eerst in zat, is dat onboard? Misschien dat je die handmatig moet uitschakelen of sowieso i.c.m. een CMOS reset als je gebruik wilt maken van een andere videokaart.[/quote:8d9626c079] Die kaart zat in het AGP-slot. Kan je mij uitleggen hoe je een CMOS reset? Thnx.
Link naar reactie
[quote:8f0384907e]heb je ook gecontroleerd of er geen breuk in de kabels zitten, dus of de kabels stuk zijn?[/quote:8f0384907e] Yep, heb ter controle ook mijn [u:8f0384907e]werkende[/u:8f0384907e] 19" erbij gepakt, maar ook daarmee was er geen beeld. Lijkt mij dus sterk dat het aan de monitor[-kabels] ligt...
Link naar reactie
[quote:48bbab2efe="Ederveen"]Kan je mij uitleggen hoe je een CMOS reset? [/quote:48bbab2efe] een bios resetten kun je doen door de mobo batterij er tijdelijk uit te halen, waardoor je hem reset. Dat is zon kleine platte batterij. Je kunt ook een jumper verstellen voor eventjes en ook zo het bios resetten. Maar dat moet je maar even in de handleiding van je mobo opzoeken. suc6
Link naar reactie
[quote:2995486382="Ederveen"]@kamakazi >> Die kaart zat in het AGP-slot. Kan je mij uitleggen hoe je een CMOS reset? [/quote:2995486382] Dat is een andere term voor je BIOS resetten, maar ik zie dat die oude kaart toch geen onboard videokaart was. Aan de monitor(s) en kabel(s) zal het vermoedelijk niet liggen. De twee videokaarten horen ook nog gewoon te werken? Een kwestie van alles nakijken / testen. BIOS reset (zie post hierboven mij), instelling op 't moederbord als die er zijn (dipswitches etc.). Mocht je een PCI videokaart kunnen regelen, dan is dat zeker het proberen waard of dat wel wilt werken.
Link naar reactie
Bij die deskpro zit aan de voorkant (waar de diskdrives etc zitten) zit naast de aansluitingen van de leds een 3 polige jumper . Deze jumper moet je even verplaatsen (van 1-2 naar 2-3 of omgekeerd (zit momenteel 80 km van pc vandaan :D)). Bij mijn deskpro staat er zelfs naast hoe je hem moet instellen op de printplaat. Jumper verzetten, PC uitzetten voor zo'n 10 sec., dan de jumper weer terugzetten op oorspronkelijke situatie en PC weer aanzetten. Op die manier is de BIOS gereset en zal die alle hardware weer moeten detecteren.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...