Ga naar inhoud

Weet iemand het verschil tussen ATI Radeon 9600 Pro en niet


Aanbevolen berichten

en je wilt niet hoger gaan dan/als 75 euro? Want als ik ff naar wat benchmarks opzoeken, dan is de gewone versie toch een stuk langzamer dan de pro versie. Ik weet niet precies hoe deze kaart zich gaat verhouden tot Prince of Persia, maar ik wijs je er alleen op het feit dat we misschien een wat betere kaart voor je kunnen vinden. oftewel: Zit er nog rek in je budget? [url]http://www20.tomshardware.com/graphic/20031229/vga-charts-03.html#unreal_tournament_2003[/url]
Link naar reactie
Als je niet meer dan 75 euries wil uitgeven dan is de radeon 9600 NON PRO een goede kaart. Hij verschilt alleen qua kloksnelheid van de PRO versie. Als je het niet erg vind om de kaart over te klokken kun je de waardes van de PRO versie halen! Wat dan betekend dan je min of meer een PRO hebt voor het geld van een NON PRO. edit: je moet ook een beetje geluk hebben dat je kaart als je hem overklokt de PRO waardes haalt.
Link naar reactie
[quote:688aee0c65="HardTrance"]Als je niet meer dan 75 euries wil uitgeven dan is de radeon 9600 NON PRO een goede kaart. Ik heb afgezien van de koop Hij verschilt alleen qua kloksnelheid van de PRO versie. Als je het niet erg vind om de kaart over te klokken kun je de waardes van de PRO versie halen! Wat dan betekend dan je min of meer een PRO hebt voor het geld van een NON PRO. Is het een gok om een kaart over te klokken ? Lukt het ook weleens niet dan ? Is de kaart dan 'aan barrels' ??? edit: je moet ook een beetje geluk hebben dat je kaart als je hem overklokt de PRO waardes haalt.[/quote:688aee0c65] Dat bedoel ik: Neem de gok of niet ???
Link naar reactie
Is het een gok om een kaart over te klokken ? [color=red:fa5971366c]neen[/color:fa5971366c] Lukt het ook weleens niet dan ? [color=red:fa5971366c]er bestaat een kans dat het geheugen van de kaart niet de pro waardes haalt doordat een echte pro beter geheugen heeft. MAAR de core moet in ieder geval lukken want die is indentiek aan die van de pro![/color:fa5971366c] Is de kaart dan 'aan barrels' ??? [color=red:fa5971366c]neen[/color:fa5971366c] [quote:fa5971366c="Easyrider1958"]Dat bedoel ik: Neem de gok of niet ???[/quote:fa5971366c] Als je niet meer wil uitgeven dan 75 euries zou ik de gok wagen!
Link naar reactie
Als je een Radeon 9600 koopt zorg dan in ieder geval dat het geen Radeon 9600[b]SE/b] is, deze kaart is namelijk erg goedkoop maar presteerd onder de maat door zijn 64-bits bus. De verschillen tussen de diverse Radeon 9600 kaarten zijn terug te vinden in de FAQ http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=99415
Link naar reactie
overklokken (softwarematig) is een leuke extra voor je videokaart, maar je moet hier geen rekening mee houden voordat je de kaart koopt. Zoals je de kaart uit de winkel koopt, moet deze al aan je eisen te doen en alles wat je extra kunt winnen met overklokken is meegenomen. Het verschil tussen een non-pro en een pro is kleiner dan het verschil tussen een se en een non-pro, door die 64 bits membus dus zoals RD al zei. Maar.... ik heb zelf ook een R9600 gehad (non pro, non se) die ook een 64 bits memorybus had. Deze was van Gigabyte. Destijds was deze ook best goedkoop (115,-) maar was zijn geld dus [b:f627ed292a]niet[/b:f627ed292a] waard, omdat het die matige 64bits had. Informeer dus van te voren goed om welk type kaart het gaat, wat de mem en clockspeeds zijn, wat de memorybus grootte is en welk type geheugen er in zit (TSOP of BGA, BGA is sneller/beter over te klokken). Vaak moet je hiervoor op de kaart zelf kijken of in de manual lezen. Bij mij stond er op de kartonnen doos namelijk verkeerde informatie, maar dit zorgde er wel voor dat ik recht had op mijn aankoopbedrag :).[/b]
Link naar reactie
[quote:086cee71f0="Chris_Ko"]overklokken (softwarematig) is een leuke extra voor je videokaart, maar je moet hier geen rekening mee houden voordat je de kaart koopt. Zoals je de kaart uit de winkel koopt, moet deze al aan je eisen te doen en alles wat je extra kunt winnen met overklokken is meegenomen. Het verschil tussen een non-pro en een pro is kleiner dan het verschil tussen een se en een non-pro, door die 64 bits membus dus zoals RD al zei. Maar.... ik heb zelf ook een R9600 gehad (non pro, non se) die ook een 64 bits memorybus had. Deze was van Gigabyte. Destijds was deze ook best goedkoop (115,-) maar was zijn geld dus niet waard, omdat het die matige 64bits had. Informeer dus van te voren goed om welk type kaart het gaat, wat de mem en clockspeeds zijn, wat de memorybus grootte is en welk type geheugen er in zit (TSOP of BGA, BGA is sneller/beter over te klokken). Vaak moet je hiervoor op de kaart zelf kijken of in de manual lezen. Bij mij stond er op de kartonnen doos namelijk verkeerde informatie, maar dit zorgde er wel voor dat ik recht had op mijn aankoopbedrag .[/b][/quote:086cee71f0] Jep volledig mee eens, en het is inderdaad verstandig om even te kijke welk geheugen erop zit maar, een non pro heeft altijd 128bits geheugen (zie faq) en het soort geheugen kun je zoals je misschien al weet herkennen aan de vorm: BGA is vierkant en het foute geheugen (TSOP) is langwerpig. Verder blijf ik erbij dat €75 niet veel is. Dit is namelijk nog goedkopen dan de goedkoopste radeon 9200 van Sapphire.
Link naar reactie
ik heb een keer een non-pro gekocht van gigabyte met 64bits geheugen. Kijk deze [url]http://tw.giga-byte.com/VGA/Products/Products_Radeon9600.htm[/url] Dit is duidelijk geen se, maar een gewone 9600. En het kan verradelijk zijn, want zoals ik al zei; op de doos van de kaart die ik kocht stond gewoon dat het een 128bits membus had. De manual en mijn omegadrivers beweerden echter het tegendeel :P edit 1; wellicht moet de faq worden aangepast ?
Link naar reactie
Nope FAQ hoeft niet worden aagepast, de snelheden en specificatie's in de FAQ gelden voor de standaard waarde's die ATI opgeeft, dat fabrikanten hun kaarten aanpassen en niet aan die benamingen en specs houden kan ik verder weinig aan doen, men moet helaas goed opletten als je wat koopt. Afwijkende specificatie's zie je vooral bij de goedkopere kaarten rond de 100 Euro.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...