Ga naar inhoud

videokaart gekregen,maar werkt niet goed met games


Aanbevolen berichten

Hallo, Omdat mijn zusje de nieuwste games (3d) wil spelen was mijn videokaart niet goed genoeg meer om de games mee af te spelen. Ik heb van een vriend van mij een videokaart gekregen die hij een tijd heeft gebruikt en waarmee hij ook 3d spellen mee kon afspelen. De spellen werken bij mij echter niet goed, ik krijg allemaal rare kleuren er doorheen en de lijnen trekken scheef in de spellen. De kaart die ik gekregen heb is een nvidia geforce 4 mx 440 (64 mb) Ik heb een AMD Duron processor, 348 mb werkgeheugen, kloksnelheid 1,29 Ghz, en direct X 9, Microsoft XP Professional, versie 2002 op mijn pc. Mijn vriend heeft minder werkgeheugen als ik,en had ook direct X9 maar heeft wel een snellere computer. waarom werkt de kaart niet goed bij de 3d spellen op mijn computer? En valt er nog iets aan te doen of kan ik er de 3d spellen nooit mee afspelen met deze kaart? ps.ik ben zelf niet zo technisch
Link naar reactie
[quote:6b491192f8="bbx"]En om welke nieuwste 3d games gaat het in dit geval? Want jou systeem met die nieuwe Geforce is nou niet echt een krachtpatser ofzo. Far Cry en Unreal Tournament worden al een probleem om even een paar namen te noemen.[/quote:6b491192f8] Maar dan moet het beeld toch wel goed zijn? :-? Als je te zware spellen ermee speelt gaat het gewoon schokkerig maar het beeld moet volgens mij wel gewoon kloppen. of de kaart moet niet ondersteund worden, maar dat lijkt me (nog) niet het geval met de Geforce 4mx. :wink:
Link naar reactie
[quote:b80ea50e5a="bbx"]En om welke nieuwste 3d games gaat het in dit geval? Want jou systeem met die nieuwe Geforce is nou niet echt een krachtpatser ofzo. Far Cry en Unreal Tournament worden al een probleem om even een paar namen te noemen.[/quote:b80ea50e5a]Mijn MX440 heeft totaal geen moeie met UT2k4, Far Cry is wat moeilijk, maar dat draait eigenlijk wel redelijk. [quote:b80ea50e5a="sdh"]Maar dan moet het beeld toch wel goed zijn? :-? Als je te zware spellen ermee speelt gaat het gewoon schokkerig maar het beeld moet volgens mij wel gewoon kloppen. of de kaart moet niet ondersteund worden, maar dat lijkt me (nog) niet het geval met de Geforce 4mx. :wink:[/quote:b80ea50e5a]Zeg eerst eens welke games je wilt spelen.
Link naar reactie
Het spel dat ik wil spelen is singles,net zoiets als the sims maar dan in 3d, Het is echt vreemd want heel af en toe is het beeld goed tijdends de game maar meestal zijn de muren blauw en alles ziet er dan uit als een blok enzo. ik snap er niets van want volgens mij zou het spel het gewoon moeten doen met wat ik nu heb.
Link naar reactie
misschien even een hele domme opmerking :oops: (ik zeg al ik ben niet technisch genoeg) maar wat is sp 1? is dat een speciale mode ofzo. De rest heb ik (d.m.v de faq) al geregeld, de laatste drivers enzo, dus ik weet niet wat ik verder moet doen. En ik zou het begrijpen al ik echt hele nieuwe spellen zou willen spelen maar the singles (een real life game) zou die toch gewoon moeten doen, toch? :roll:
Link naar reactie
overklokken betekent dat je de snelheid van de videokaart opvoert, je laat de kaart sneller lopen dan de specificaties van de fabrikant. Als je je videokaart te ver overclockt kan het inderdaad gebeuren dat het beeld vervormt en er raar uit ziet, maar ik neem aan dat jij je kaart niet hebt overgeclocked? De kaart kan niet van zichzelf overgeclocked zijn, dat moet je echt eerst zelf instellen. Ik ga er dus van uit dat jij je kaart niet hebt overgeclocked, dus daar zou ik het probleem dan ook niet zoeken. Ik heb nog wel een vraagje voor je, heb je drivers van de vorige videokaart goed verwijdert? Deze kunnen de boel ook nog aardig verstoren, als ze nog aanwezig zijn.
Link naar reactie
het is gelukt, de kaart werkt nu perfect samen met het spel. Ik heb een paar dingen uitgeprobeerd. Ik heb alle oude drivers verwijderd en daarna de allernieuwste gedownload. Daarna heb ik de AGP transfer rate van 2x naar 1x gezet en daarna werkte alles goed. bedankt voor al het advies. groetjes melissa
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...