Ga naar inhoud

laptop tft op pc


Aanbevolen berichten

hallo mensen ik heb nog een oude tft een nec 8060bc29-01 liggen uit een oude laptop.Nu wil ik deze gaan monteren op een oude vga kaart en in me pc zetten zodat ik een extra scherm heb waar ik wat gegevens kan aflezen zoals temps en dat soort dingen.Nu is mijn vraag heeft iemand hier ervaring mee en weet iemand waar ik de pin layout van dit scherm vandaan kan halen om hem op de juiste manier op de vga kaart te solderen.Heb al wat afgezocht maar kan dat schema nergens vinden. groetjes Mc Lick
Link naar reactie
[quote:c285d93608]En hoe zit het dan met laptopschermen? Laptopschermen zijn in principe aan te sluiten, maar dan moet je een videokaart hebben die speciaal daarvoor geschikt is (300 á 400 dollar bij oa EarthLCD) of werken met een oude videokaart met een VESA-feature connector (zie oa: hier). Het is vaak makkelijker je laptop intact te laten en dan een programma ervoor schrijven dat dan je schermpje vult met info (zie oa: hier). Voor oude monochroom laptop LCD schermpjes is hier een handig topic.[/quote:c285d93608] zie: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/513670#lcd_laptop
Link naar reactie
helaas heeft het mailen naar nec geen zin gehad kreeg dit mailtje terug: Dit soort informatie staat niet eens op onze intranet. Electronische schema´s worden niet zomaar vrijgegeven door de fabrikant of engineering afdeling. Sorry, maar we kunnen je hiermee helaas niet verder helpen. heeft iemand anders nog ideeen dan hoor ik het graag alvast bedankt. groetjes
Link naar reactie
[quote:54972c6761]Goed, we hebben het LCD, en nu?? Wat je eerst moet uitzoeken is de pinout van je LCD, met name waar je kloksignalen uithangen. Als je datalijnen verwisseld hebt is nog niet zo heel erg, maar dan is je beeld gewoon door elkaar geschuffeld. Mogelijkheden om aan datasheets/pinouts te komen: UTFS (betekent use the f****** search) Mail naar de betreffende fabrikant van het LCD, als dat niet lukt kun je de leverancier in EU/NL nog proberen. Trek iemand aan de bekende LCD discussiegroepen aan z'n hemd, bijvoorbeeld op EIO. Als dat nog niet lukt, kun je Circuits Online proberen.[/quote:54972c6761] uit http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/862774 startpost, daar vind je de links van EIO en circuit online.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...