Ga naar inhoud

videokaart omwisselen


Aanbevolen berichten

In een poging in Microsoft Flightsimulator 2000 het aantal frames/sekonden wat op te voeren heb ik mijn videokaart vervangen. Tot mijn teleurstelling lijkt de nieuwe kaart niet te werken, het aantal f/s is zelfs nog iets lager. De specs van de nieuwe kaart zijn beter, maar 8x AGP ondersteund het moederbord niet, dit blijft steken bij 4x AGP. Processor: AMD Athlon(tm) XP 1600+ 1.4 GHz Moederbord: MSI K7T 266 Pro2 MB BIOS Vendor: AMIBIOS MB BIOS Version: 3.50 Videokaart: Viper V770 ultra, NVIDIA RIVA TNT2 Operating System: Microsoft Windows 98SE (4.10, Build 2222) A DirectX Version: DirectX 8.1 (4.08.01.0881) Videokaart Viper V770 omgewisseld voor: MSI MS-StarForce GeForce FX 5200 Kan ik de 108 euro voor deze kaart als verloren beschouwen of bestaat er nog zoiets als het ei van columbus?
Link naar reactie
Waarom zet je je mijn docomunten enzo op een CD en formateer je je PC eve, windows met drivers en patches (DX9.0b) en zo terug zetten en dan MS flight simulator. Download overigens wel de nieuwste drivers voor alles (nVidia ForceWare 56.72 is de nieuwste, als je die niet hebt werkt het zoweiso niet goed) Als je dat niet wil doen: Heb je wel de nieuwste ForceWare (drivers voor videokaart) 56.72? En heb je wel de nieuwste drivers voor je HD en van je geluidskaart? Die kunne het ook vertragen.
Link naar reactie
Ik had eerst ook een tnt 2 met 32 mb en toen vond ik de overstap naar een fx 5200 met 128 mb best wel geslaagt. Dat is natuurlijk niks vergeleken met de radeon 9500 pro van m'n vader, maar toen een hele grote stap voor mij. Ik draai alles op de nieuwste versie van directx 9.0b , en heb de nieuwste omega drivers voor geforce. Dit hoort gewoon goed te werken. Ik kan er ten slotte wel zwaardere spellen mee spelen dan flightsimulator 2000. :D
Link naar reactie
Het volgende uitgevoerd: -DirectX 9 geïnstalleerd. -Videokaart-driver v56.55 geïnstalleerd, deze staat op de site van MSI. -Op de site van nVidia staat echter v56.64 (en niet 56.72 want die is voor WinXP), dus v56.64 geïnstalleerd. -Op de site van nVidia staat voor het moederbord K7T266 Pro2 de driver VIA_4in1.exe (=v4.51), ik heb nu v4.37. Waar kun je nu vinden welke moederbord-driver geïnstalleerd is want ik heb mijn twijfels over de laatste update omdat na de dubbelklik op het gedownloade .exe bestand twee bestanden verschenen, waaronder een nieuw .exe bestand, na een dubbelklik hierop zag ik in een flits iets in beeld en dat was het. Wanneer ik een Fresh Diagnose Display Benchmark uitvoer zie ik dat de FX5200 hoog scoord ten opzichte van een TNT2 Model 64 Pro 32MB en gelijk t.o.v. een Nvidia Riva TNT2 Model 64. Mijn, nu vervangen kaart, staat te boek als NVIDIA Riva TNT2/TNT2 Pro met 32MB geheugen (model 64 is op de doos of in de docs niet te vinden), dus zou ik niet weten welke van de twee het is. Om een lang verhaal af te sluiten: In Flightsim 2000 krijg ik nog steeds hetzelfde aantal (teweinig) frames/sek. Omdat het programma relatief oud is kan het misschien niet samenwerken met de nieuwe kaart en DirectX 9? (alle andere programma’s/spellen gaven/geven geen problemen).
Link naar reactie
[quote:d5f0aef3cf="General X"]Waarom zet je je mijn docomunten enzo op een CD en formateer je je PC eve, windows met drivers en patches (DX9.0b) en zo terug zetten en dan MS flight simulator. Download overigens wel de nieuwste drivers voor alles (nVidia ForceWare 56.72 is de nieuwste, als je die niet hebt werkt het zoweiso niet goed) Als je dat niet wil doen: Heb je wel de nieuwste ForceWare (drivers voor videokaart) 56.72? En heb je wel de nieuwste drivers voor je HD en van je geluidskaart? Die kunne het ook vertragen.[/quote:d5f0aef3cf] Met vele GB's op mijn twee harde schijven moet er meer gebeuren om mij zover te krijgen dat ik de boel ga formateren.
Link naar reactie
[quote:857e4e4320="con f16"][quote:857e4e4320="HardTrance"]Heb je niet per ongeluk zo'n functie's als AA aanstaan?[/quote:857e4e4320] Wat is dat voor functie?[/quote:857e4e4320] Een functie waarbij het beeld scherper wordt gemaakt door en wat bij te verzinnen (beeldinfo), naja, ongeveer dan hè, maar het haalt de prestaties van de videokaart erg naar beneden.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...