Ga naar inhoud

Club3D Radeon 9800 Pro 128 MB Overklokken?


Aanbevolen berichten

Ik heb het programma Rage3D Tweak gedownload en nu wou ik graag weten tot hoever ik mijn 9800 Pro kan overklokken zonder dat er fouten ontstaan, maar ik wel gevolgen zie bij het gamen..? Alvast bedankt Standaard: [img:de17c68dd7]http://members.home.nl/geglia5/9800pro%20normaal.JPG[/img:de17c68dd7] Verdere systeem specs: Maxtor Diamond Max Plus 9 80 GB, 7200 rpm, 8mb, Serial ATA/150 Corsair CMX512-3200C2PT PC3200, 400 MHz, 2, 512 MB Asus K8V Deluxe AMD Athlon 64 3000+ Box, 400 MHz, Boxed
Link naar reactie
Dat is gewoon een kwestie van proberen, je verhoog je core in kleine stapjes en draai bv 3dmark of een zwaar spel (ut2004) en kijk of je artifacts krijg. Als je die op een gegeven moment krijg dan zet je je core een stukje lager en doe je het zelfde met je memory. Het is niet zo dat je je videokaart mol ofzo, je merk het vanzelf doordat je artifacts te zien krijg.
Link naar reactie
[quote:3022e6b200="R-bin"]Dat is gewoon een kwestie van proberen, je verhoog je core in kleine stapjes en draai bv 3dmark of een zwaar spel (ut2004) en kijk of je artifacts krijg. Als je die op een gegeven moment krijg dan zet je je core een stukje lager en doe je het zelfde met je memory. Het is niet zo dat je je videokaart mol ofzo, je merk het vanzelf doordat je artifacts te zien krijg.[/quote:3022e6b200] Hier geef ik je maar gedeeltelijk gelijk in - direct veroorzaakt het geen schade, echter op de lange duur gaat een overgeclockte kaart sneller slijten dan een niet-overgeclockte. Verder, als je alles uit je vindkaart wil halen, kan je ook een aparte koelingskit (er zijn een aantal mooie in de handel, zowel bovenaan als onderaan koeling met heatpipes ertussen). En zelfs al zie je niet direct effect in games, het voelt gewoon lekker om te weten dat je systeem op z'n max draait, en toch stabiel is ^_^
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...