Ga naar inhoud

videokaart systeemvertragend


Aanbevolen berichten

Concreet zou ik een ATI Radeon kaart kopen van fabrikanten Club3d, Sapphire enz... Een Ati 9200 of een 9600 of zo... afhankelijk wat je ermee wil doen. Als je alleen maar beetje internet enzo... en niet gamed, ga dan geen 200 + euri uitgeven voor een ati radeon 9800 pro enz.... Maar ik zou in de Ati-sfeer blijven. Ik vind ze beter en prettiger dan Nvidia (geforce)kaarten.
Link naar reactie
[quote:4b9bc37e3d="MichelG"]Je merkt echt 0,0 % verschil tussen een oude en nieuwe videokaart met 2D toepassingen. Ik heb nog nooit verschil gemerkt. En in windows wordt alles verwerkt door de processor. Deze taak kan zelfs een pci videokaartje met 2mb ram. Dus het is gewoon weggegooid geld om een andere te kopen. :wink:[/quote:4b9bc37e3d] Met deze bewering ben ik het dus ff helemaal niet eens (maar dat geeft niet, is gezond :wink: ) Toen ik mijn oude Voodoo 2 Pci kaart verruilde met een voor die tijd gloednieuwe Geforce 2 GTS, kon je dus zeker wel het verschil merken in het dagelijkse werk. Vooral die argumenten die Aswin al aanreikte, dus het werk op het internet, met de steeds gecompliceerdere websites, maar ook gewoon het scrollen door een map of het bekijken van foto's op je computer, kun je baat hebben bij een nieuwe grafische kaart. Persoonlijk vind ik de Radeon 9600 dan nog te veel, aangezien het toch alleen maar om 2d gaat, kun je beter voor een 9200 Kaartje van Ati kijken. Zijn niet zo duur, maar wel aardig.
Link naar reactie
[quote:e5f51eff0c="bbx"][quote:e5f51eff0c="MichelG"]Je merkt echt 0,0 % verschil tussen een oude en nieuwe videokaart met 2D toepassingen. Ik heb nog nooit verschil gemerkt. En in windows wordt alles verwerkt door de processor. Deze taak kan zelfs een pci videokaartje met 2mb ram. Dus het is gewoon weggegooid geld om een andere te kopen. :wink:[/quote:e5f51eff0c] Met deze bewering ben ik het dus ff helemaal niet eens (maar dat geeft niet, is gezond :wink: ) Toen ik mijn oude Voodoo 2 Pci kaart verruilde met een voor die tijd gloednieuwe Geforce 2 GTS, kon je dus zeker wel het verschil merken in het dagelijkse werk. Vooral die argumenten die Aswin al aanreikte, dus het werk op het internet, met de steeds gecompliceerdere websites, maar ook gewoon het scrollen door een map of het bekijken van foto's op je computer, kun je baat hebben bij een nieuwe grafische kaart. Persoonlijk vind ik de Radeon 9600 dan nog te veel, aangezien het toch alleen maar om 2d gaat, kun je beter voor een 9200 Kaartje van Ati kijken. Zijn niet zo duur, maar wel aardig.[/quote:e5f51eff0c]Laten we dan zeggen dat het verschil niet zo groot is vanaf ongeveer de geforce 2 t/m de videokaarten van nu. Bij de oudere videokaarten heb je namelijk nog dat de resolutie niet hoogenoeg kan of te weinig kleuren. Toen ik de overstap maakte van mijn tnt 64 met 32 mb ram naar mijn fx5200 merkte ik eigenlijk geen verschil met 2D toepassingen. Maar ik vind het zonde om een nieuwe te kopen als de kaart die hij nu nog heeft goed bevalt. :wink:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...