Ga naar inhoud

17" TFT rond € 400,-


Aanbevolen berichten

Een vriend van mij wil een 17" TFT kopen en vraagt mij om raad. Ikzelf heb er geen kijk op (sommige denken dat als je iets van pc's weet, dat je gelijk alles weet :-) ). Afijn, ik leg daarom zijn vraag bij jullie neer. Wat is een goede 17" TFT rond de € 400,-. Hij gamed nagenoeg niet, ghosting is dus van ondersgeschikt belang. De pc wordt voornamelijk gebruikt voor internet, e-mail, cd's/dvd's branden, geen grafische eisen dus. Verder vroeg ik mij af of het tegenwoordig nog steeds zo is, dat je moet vragen om de TFT aan te sluiten en een donkere en lichte achtergrond moet kiezen om te testen op dead pixels?
Link naar reactie
Best wel wat keus tegenwoordig in die prijscategorie: http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/341//?Sortering=Prijs&Query=&Action=&Landfilter=Benelux Met een Samsung of een Philips zit je meestal wel goed, vergelijk de specs qua contrastverhouding en inkijkhoek als response time niet zo belangrijk is. Instelmogelijkheden zijn ook wel handig om te weten. Wat betreft die zero dead pixels zou ik idd. een concrete afspraak maken met de verkoper. Veel winkels vragen extra geld voor 'zero dead pixel' garantie, maar daar trappen we dus niet in ... :wink:
Link naar reactie
[quote:d698f99ee8="Venzent"][quote:d698f99ee8="Obi-wan-kenobi"]vergelijk de specs qua contrastverhouding en inkijkhoek als response time niet zo belangrijk is[/quote:d698f99ee8] Ok, das een goeie. Hoe werken die waardes, hoe moet ik die uitlezen en wat zijn goede of gemiddelde waardes?[/quote:d698f99ee8] Contrastverhouding: hoe hoger hoe beter. Gemiddelde waarde zo'n 400:1 (is goed te noemen). Inkijkhoek: hoe groter hoe beter. Gemiddelde waarde zo'n 160 graden horizontaal en verticaal (is goed te noemen). Philips scoort hier trouwens beter in dan Samsung. Helderheid was ik trouwens nog vergeten: hoe groter hoe beter!
Link naar reactie
Pixelgarantie is wel degelijk aan te raden. Ik ontdekte een subpixelfout ook pas na een dag, dus kijken in de winkel, met een hijgende verkoper in je nek, is geen garantie. Er zijn maar weinig winkels die een scherm met een pixelfout terugnemen, omdat ze zich beroepen op de iso-2 norm die door de fabrikanten wordt gehanteerd. Overigens zeggen ook de specs van een scherm niet alles. Wat belangrijk is om in het oog te houden is welk panel er wordt gebruikt.
Link naar reactie
[quote:f7119419b7="BrigitteW"]Pixelgarantie is wel degelijk aan te raden. Ik ontdekte een subpixelfout ook pas na een dag, dus kijken in de winkel, met een hijgende verkoper in je nek, is geen garantie. Er zijn maar weinig winkels die een scherm met een pixelfout terugnemen, omdat ze zich beroepen op de iso-2 norm die door de fabrikanten wordt gehanteerd. Overigens zeggen ook de specs van een scherm niet alles. Wat belangrijk is om in het oog te houden is welk panel er wordt gebruikt.[/quote:f7119419b7] Ben zeker een voorstander van een week of twee pixelgarantie, maar bedoelde dus te zeggen dat je er geen cent meer voor hoeft te betalen, anders ga je immers gewoon naar de concurrent. Concrete afspraak maken dus ... liefst met taperecorder in je binnenzak ... :lol: En als je echt in een winkel gaat kijken (bij online shops is dat wat lastiger) kies je natuurlijk de monitor uit die je het meest bevalt ... maar gevaar is dat je iets sneller geneigd bent wat meer neer te leggen voor een Iiyama, zoals ik gedaan heb voor een E431-S. Die is z'n 50-75 euro boven het budget van 400 euro trouwens meer dan waard! :wink:
Link naar reactie
[quote:083cc26b0d="Obi-wan-kenobi"] En als je echt in een winkel gaat kijken (bij online shops is dat wat lastiger) kies je natuurlijk de monitor uit die je het meest bevalt ... maar gevaar is dat je iets sneller geneigd bent wat meer neer te leggen voor een Iiyama, zoals ik gedaan heb voor [b:083cc26b0d]een E431-S. Die is z'n 50-75 euro boven het budget van 400 euro trouwens meer dan waard![/b:083cc26b0d] :wink:[/quote:083cc26b0d] Met dat laatste sluit ik me volledig aan, ik heb zelf ook een E431-S en ben er erg over te spreken. top scherm voor circa 475 a 490 euro
Link naar reactie
Acer 707, die heb ik al bijna een jaar geleden gekocht voor 399 euro. Dus zullen ze er nu nog wel voor de prijs zijn. 16 ms. hoog contrast (ben even de getallen vergeten iets van 500:1). En heb hem nu dus bijna een jaar. Geen dode pixels erbij gekomen. Alleen bij de aankoop had ik een dode rode subpixel, maar daar heb ik geen problemen mee. Hartstikke mooi beeld, en goed met games.
Link naar reactie
[quote:d9a9217f1b="Venzent"]Bij Mediamrkt een Samsung Syncmaster 172V gekoct. € 429,-. Perfect beeld en goede inkijk (160) en een contrst van 400, standaard 2 weken Zero Dead Pixel garantie. gekocht bij Mediamrkt. iig een ieder hartstikke bedankt voor met mee-filisoferen ;-)[/quote:d9a9217f1b] Omdat je reeds je beeldscherm hebt en er nog steeds mensen zijn die hier posten met een advies (uiteraard goed bedoeld en van geen kwaad bewust) doe ik deze maar op slot. Niet echt nodig om nog adviesen te geven als je al een beedlscherm hebt inmiddels.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...