Ga naar inhoud

comprak deskpro en pci kaart


Aanbevolen berichten

Goeiemorgen middag en of avond, ik heb een comprak pc (deskpro en ) Nu wou ik daar een radeon 9200 se pci bus kaart in plaatsen Op zich geen probleem tenminste tot dat ik mijn aan wil zetten. dan knippert er even een lampje maar de pc start niet verder op. na enkele reacties op diverse forums te hebben gelezen ben ik erachter dat ik iets in mijn bios zou moeten veranderen o.a. a mijn pc eerst laten zoeken naar de pci b de onboard kaart uitzetten. maar in mijn bios vind ik niets terug van dit alles het enige dat ik vind is het volgende: pci busmastering?, pci vga palletesnooping, compaq vga controller (die heb ik inmiddels uitgezet.) intel ide?, acpi s3? agp 32/64? kortom help!!!!!! de aanvullende gegevens: compaq deskpro pentium 3 800 mhz intel graphics 82815 chipset windows xp pro stappen 686 ik hoop dat iemand een oplossing heeft of even exact kan vertellen hoe dit op te lossen. Ik ben uiteraard ook p[er email te bereiken! Alvast bedankt.
Link naar reactie
Dit is een symptoon van Compaq : je hebt een conflict en dan moet je gissen bij hun. Ik denk aan 2 dingen : 1 : IRQ conflict, probeer hem in andere PCI sloten. Kijk als je de kaarten een dedicated irq kan geven. 2. Waarcshijnlijker : tot welke AGP speed support jouw mobo ? Als het AGP2x maximaal is dan kan jouw mobo niet overweg met AGP8x (heeft met voltages etc te maken, zie FAQ van forum)
Link naar reactie
Even een kleine update: inmiddels is het mij 1 keer gelukt om de pc op te starten met de videokaart er in!!! Maar hoe ik dat gedaan heb????? Toen het uiteindelijk ging instaleerde ik de software, moest windows afsluiten om de wijzigingen te bevestigen en ja hoor start niet meer op met kaart er in! even voor de duidenlijkheid de kaart moet in een pci hub (anders past het niet) Bedankt alvast voor de tips meer tips zijn meer dan welkom Groeten Bryan.
Link naar reactie
[quote:aa9846ac7a="Comp-Freak"]Dat denk ik wel. Al die A-Merk pc's vind ik (persoonlijk) zeer kl*te. Als je een probleem hebt is het vaak gewoon niet op te lossen. Ik heb ook al verhalen gehoort van usb printers die het vertikten om samen met een compaq te werken.[/quote:aa9846ac7a] IRQ conflict denk ik. USB printer die het niet doet met Compaq, is vaak IRQ conflict. Decicated een irq aan USB toewijzen helpt vaak. En niet zomaar kabletjes erin en eruit. Het zijn op zich goede PC's als ze eenmaal werken, doet ie het niet dan is hety vaak gewoon gokken en werken met je ervaring en intuitie
Link naar reactie
Het beroerde is gewoon dat ik niets van die bios snap...... er staat ergens pci palet snooping uit/aan of compaq vga controller (heb ik uit gezet) of pci busmastering??? Het lijkt mij toch dat als ik compaq vga controller op uit zet ik geen beeld meer moet hebben maar evengoed heb ik dan nog beeld. Verder is het echt vaag dat de kaart het wel al heeft gedaan. Vandaag maar weer de kaart omgeruilt maar ook deze doet nu in eerste instantie nog niets. Helaas ben ik niet erg ervaren dus maar regelmatig hier inloggen en kijken of er nieuwe tips staan en vootal veel proberen het zal me nl lukken ook.!!!!!!
Link naar reactie
Tja.... ik heb inmiddels de moed opgegeven en ben met pc en al naar de videokaartenboer geweest. Daar aangekomen zijn hele voorraad 128 mb ddr 9200 kaarten geprobeerd maar niet een deed het . Toen een 7000 32 mb ddr tv out en ja hoor die deed het wel. Nu kan ik in iedergeval online voetbal kijken op mijn tv en de meeste spellen kunnen nu in iedergrval worden opgestart. Blijft raar dat die 128 mb kaart het wel 1 maal heeft gedaan. CONCLUSIE: comprak!!!!
Link naar reactie
Het probleem met die oudere compaqs is voor zover ik weet dat het bios de nieuwere kaarten niet aan kan sturen. Ik heb hetzelfde gehad met een iets oudere deskpro. Dit verklaart ook waarom je een radeon 7000 wel aan de praat krijgt. Ook GF3 loopt nog op deze machines. Als je zo'n nieuwwe kaart wil laten opstarten schijn je tijdens de boot je kaart in het slot te moeten stoppen :roll: --> vanuit electronisch ooogpunt niet verstandig...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...